Annons

Sigma 17-70/2,8-4 DC OS HSM

Produkter
(logga in för att koppla)

Snuddas

Aktiv medlem
Det här objektivet, Sigma 17-70/2,8-4 DC OS HSM, har egenskapen att visa att OS är påslagen (i kameradisplayen) trotts att den är avstängd. Dessutom är det så att när en bild är exponerad visas den i live-visningsfönstret konstant, så att man måste stänga av med en knapptryckning för att avsluta visningen. Det verkar dock som att OS-funktionen är aktiv endast när OS-knappen är satt på ON, även när displayen visar annat. Har också märkt att kameran (Nikon D7500) drar betydligt mera ström när jag använder detta objektiv.
Jag undrar om någon annan har råkat ut för samma sak med detta objektiv eller något annat Sigmaobjektiv och i så fall hur problemet kan lösas (om det går att lösa)?

Tacksam för kommentar
Snuddas
 

pdahlen

Aktiv medlem
Hör med Tura i Kungsbacka, de kan ha en uppdatering för ditt objektiv. Ibland gör de detta gratis
 

Snuddas

Aktiv medlem
Pdalen

Lysande :), berätta gärna vad det var och hur det löst sig, för andra som kan få samma problem
Detta svar har jag fått från Tura Scandinavia AB

Hej

Det finns två typer av bildstabilisering => OS
En med mekanisk låsning och den andra med elektrisk låsning

Denna optik är av modellen elektrisk låsning.
Att OS inte visas som ”OFF” beror på att det inte finns några låsarmar som håller det ”lösa” linspaket centrerat i mitten

Att LCD skärmen inte släcks är normalt, tar ca 1 minut längre ( kan släckas med en knapptryckning som du påpekar )

Se bif. länk till Sigmas hemsida https://www.sigma-global.com/en/lenses/cas/product/popups/lenses-correspondencelist/
 
ANNONS