Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lekimpa

Aktiv medlem
Jag börjar bli trött på alla Terje-älskare som jämför detta med retushering.

"vaddå har du aldrig retuscherat en bild eller?"

Samt folk som säger:

"Den som är utan skuld kastar första stenen"

I så fall ska ju aldrig någin dömas eller kritiseras.

Har Terje klent hjärta eftersom han måste söka sjukhusvård för lite väl befogad kritik?
 

eek

Aktiv medlem
bra jobbat av användarna på flashback, utan dom hade det kanske aldrig kommit upp, hade tagit längre tid iallfall..
 

Dorthe

Medlem
Jag menar länsstyrelsens pengar: http://www.jnytt.se/nyhet/42241/nu-polisanmals-helleso-av-lansstyrelsen

Jag varken dömer eller utmäter straff men tycker att detta är en viktig fråga att diskutera. Hur kan vi som naturfotografer göra i framtiden för att vi fortfarande skall kunna ha en trovärdig röst i politiken? (Jag har dessutom gått på både kurser och föreläsningar för/av Terje. Jag har köpt böcker och följt hans blogg. Jag känner mig jävligt lurad just nu! Men fortfarande tycker jag att de politiska konsekvenserna i den här soppan är det allvarligaste.)

Och vad vet du om vad jag upprörs över och vad jag engagerar mig i? Du känner inte mig överhuvudtaget! Just nu tycker jag att det är du som har den ilsknaste tonen här!
Vil bare få opplyse deg om at det er IKKE länsstyrelsen som har anmeldt Terje, det er Tommy Berglund privat på bakgrunn av sin jobb. Jeg vil også opplyse at Terje har ikke tatt imot penger for noen av disse bildene. Flott å lese at det endelig er noen med litt kjennskap til Terje som uttaler seg. At jeg ikke liker innlegget får så være.
 

lekimpa

Aktiv medlem
Vil bare få opplyse deg om at det er IKKE länsstyrelsen som har anmeldt Terje, det er Tommy Berglund privat på bakgrunn av sin jobb. Jeg vil også opplyse at Terje har ikke tatt imot penger for noen av disse bildene. Flott å lese at det endelig er noen med litt kjennskap til Terje som uttaler seg. At jeg ikke liker innlegget får så være.
Vet du som syster något om Terjes företagssituatuon. Varken Terje eller Malin har något företag som det verkar som de kan fakturera på. Kör de allt svart eller vad är det frågan om?
 

Graal

Avslutat medlemskap
Men det är väl ändå skattemedel som använts för att finasiera mårdhundsprojektet, vilket ju tillkommit pga av Terjes bedrägliga bild? Inte kan man väl bortse från det? Att Terje själv inte tjänat något på bilden har ingen betydelse i det sammanhanget vad jag förstår.
 

ohlen

Aktiv medlem
Men snälla människa

Dette er løgn!!!!!!!! Å komme med slike beskyldninger er straffbart. Skam dere alle dere som hiver dere på dette.
Vill du verkligen peka finger på dom som påstår att flera av Terjes bilder är manipulerade efter det som avslöjats dom senaste dagarna? Att försöka få andra att känna skam för att dom uttrycker sin besvikelse över en av foto-sveriges största bluffmakare är väl ändå lite magstarkt.. Kan inte du, precis som alla andra, inse att han har svikit alla sina anhängare och alla som stått honom nära, till och med sin egen fru?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Vet du som syster något om Terjes företagssituatuon. Varken Terje eller Malin har något företag som det verkar som de kan fakturera på. Kör de allt svart eller vad är det frågan om?
Du får kontakta Skv om du ska få något svar eftersom man inte behöver vara registrerad hos Bolagsverket för att ha F-skatt etc.
 

Dorthe

Medlem
Vet du som syster något om Terjes företagssituation. Varken Terje eller Malin har något företag som det verkar som de kan fakturera på. Kör de allt svart eller vad är det frågan om?
Dette må da være en spøk? Selvsagt vet jeg alt om deres foretak, men tror du virkelig at jeg på dette forum bretter ut personlige opplysinger om Terje og Malin? Etter å ha fått alt jeg har publisert vridd og vendt, etter å ha mottatt det ene negative etter det andre. Etter å ha lest all skit som er publisert, ting som ikke har grobunn i virkeligheten. Å ja, jeg kunne selvsagt lat være å lese dette, alt er jo frivillig fra min side. Jeg kunne selvsagt lat være å kommentere, også frivillig fra min side. Jeg har i stedenfor prøvd å få noen her inne til å forstå at det ligger en tragedie bak dette. Men nei, la oss også gripe fatt i det og fortelle at det er patetisk av meg å skrive noe slikt. Jeg kjenner Terje bedre enn noen av dere som nå er såret og vonbroten. Jeg har kjent han i 45 år (google gjerne det opp å se om det stemmer) Jeg forsvarer ikke det han har gjort med disse bildene men jeg synes det er patetisk å være vitne til at dere som kaller dere naturfotografer ol kjøper alt Flashback nå publiserer. Og ja, jeg har allerede sett dette spørsmålet ditt dukke opp der. Hvor blåøyde er dere egentlig? Får ikke vridd på de setningene selv, men regner med at det om kort tid er noen andre som utfører den jobben for meg. Så hvorfor fortsetter jeg og lese alt dette? Jeg vet svaret på det, gjør dere?
 

eek

Aktiv medlem
angående diskussionen så har väl terje fått den väl förtjänta kritik som han ska ha..

men det uppkommer ju nya bilder varje dag som är manipulerade, senast om det stämmer varg bild från 2007 och så händer mycket annat runt omkring i frågan tex i media som är av intresse..
 

Casimir

Aktiv medlem
Snälla du!

Att smutskasta de personer på flashback som bevisligen har avslöjat din bror som fuskare i ett större antal fall luktar väldigt illa. Din trovärdighet ökar inte speciellt mycket av din upprörda ton.
Att hota gör inte saken bättre.

En mycket relevant fråga som dyker upp nu är om Terjes och Malins verksamhet har bedrivits på ett seriöst sätt då ingen hittiills har kunna hitta några uppgifter om deras företag.

Utav egen erfarenhet vet jag att gräva i bedrägerihärvor gör att man får personlig kritik, anklagas för förtal och lätt utsätts för censur. Tyvärr ser jag väldigt många likheter med Terjes beteende, även om det idagsläget bara finns bevis på bildmanipulation och en polisanmälan.
 

recman

Aktiv medlem
Dette må da være en spøk? Selvsagt vet jeg alt om deres foretak, men tror du virkelig at jeg på dette forum bretter ut personlige opplysinger om Terje og Malin? Etter å ha fått alt jeg har publisert vridd og vendt, etter å ha mottatt det ene negative etter det andre. Etter å ha lest all skit som er publisert, ting som ikke har grobunn i virkeligheten. Å ja, jeg kunne selvsagt lat være å lese dette, alt er jo frivillig fra min side. Jeg kunne selvsagt lat være å kommentere, også frivillig fra min side. Jeg har i stedenfor prøvd å få noen her inne til å forstå at det ligger en tragedie bak dette. Men nei, la oss også gripe fatt i det og fortelle at det er patetisk av meg å skrive noe slikt. Jeg kjenner Terje bedre enn noen av dere som nå er såret og vonbroten. Jeg har kjent han i 45 år (google gjerne det opp å se om det stemmer) Jeg forsvarer ikke det han har gjort med disse bildene men jeg synes det er patetisk å være vitne til at dere som kaller dere naturfotografer ol kjøper alt Flashback nå publiserer. Og ja, jeg har allerede sett dette spørsmålet ditt dukke opp der. Hvor blåøyde er dere egentlig? Får ikke vridd på de setningene selv, men regner med at det om kort tid er noen andre som utfører den jobben for meg. Så hvorfor fortsetter jeg og lese alt dette? Jeg vet svaret på det, gjør dere?
Jag kan bara utgå från att alla dina inlägg är skrivna i ett chocktillstånd, för det är så mycket trams skrivet i dom. Som din bror valde, att avvakta att uttala sig, är nog något som även du bör fundera på. För jag tvivlar inte det minsta på att du har lika stor koll på vilka sanningar/lögner som finns i hela historien som någon annan i den här tråden. Har han nu inte vara ärlig ens mot sin fru, så tror jag knappast heller du vet alla sanningar, eller? Jag tror tex du inte VET i fall den senaste bilden på fågeln är manipulerad eller inte, eller har du precis som Malin "sett bilderna direkt i Terjes kamera"??
 

Lasse Eriksson

Aktiv medlem
Dette er løgn!!!!!!!! Å komme med slike beskyldninger er straffbart. Skam dere alle dere som hiver dere på dette.
Men när Terje ljuger så är det ok. Och när han anklagar andra fotografer för samma sak så skriver du inte att han ska sluta komma med beskyllningar.

Jag förstår att det är svårt när han är din bror. Men att hela tiden ta honom i försvar gör inte saken bättre, snarare det motsatta
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS