Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp i Uppsala med XQD läsare

Produkter
(logga in för att koppla)

hsb

Aktiv medlem
Någon som har en XQD läsare i Uppsala som skulle kunna låna ut den eller hjälpa mig några minuter med att uppgradera firmware i min Z6?
 

Grelber

Aktiv medlem
Eftersom du inte har fått några svar lokalt (ännu): Om du har anledning att ta dig till Stockholm/Spånga kan jag hjälpa dig -- har själv en Z6 och uppdateringen tar bara några minuter.
 

hsb

Aktiv medlem
Eftersom du inte har fått några svar lokalt (ännu): Om du har anledning att ta dig till Stockholm/Spånga kan jag hjälpa dig -- har själv en Z6 och uppdateringen tar bara några minuter.
Tack, jag har beställt en egen XQD läsare som jag hoppas få i veckan. Om den skulle bli försenad tar jag dock gärna hjälp av dig.
 

Falumas

Aktiv medlem
Jag har också en, men bor ca 2000km från Uppsala.
Det är i vilket fall smidigt att ha en, då klarar man sig lättare med två kort, upplever också att luckan till usb- kontakten inte överlever lika många öppningar som luckan till minneskortet.

Jag var dock i din sits en vecka och svor lite över att det inte gick att kopiera till kortet när kameran var ansluten med usb-kabeln.
 
ANNONS