Gammal 2020-01-25, 22:27
Falumas

PMD skrev: Dina gamla objektiv blir bättre med en mer pixeltät semsor.
Det blir bättre, men du kommer se fler brister i dina objektiv. Dom flesta som köper högupplöst kamera är dock mest intresserad av att kunna utnyttja den fullt ut. Större filer på datorn är det få som anger som anledning för högupplöst sensor.
Gammal 2020-01-25, 22:44
PMD

Vilka brister kommer man att se fler av, och hur mycket?
(Kanske dags att byta tråd, förresten.)
Gammal 2020-01-25, 22:59
Tony johansson

ztenlund skrev: Det som är uttömmande är att D850 har ~26 % fler pixlar och teoretiskt ~12 % högre linjär upplösning, jämfört med D800e/D810. Att hänga upp en argumentation om att objektiv plötsligt blir halvt odugliga på denna skillnad känns inte särskilt verklighetskopplat.
Du tillskriver mig ett påstående jag aldrig yppat, min bäste Ztenlund...
ztenlund skrev: Du borde nog snarare fråga dig varför du vill byta, för är det just antalet pixlar så tycker jag att det verkar helt vanvettigt.
Har jag skrivit att jag vill byta !?
ztenlund skrev: Däremot har D850 andra poänger, medan de extra pixlarna nog snarast bör ses som en bonus.
Aha ;-).
Gammal 2020-02-09, 01:25
lonian

Är det tull nu om man beställer från e-infinity?
Gammal 2020-02-09, 01:40
Third eye

Nej, det ska tydligen funka året ut.
Jag trodde det först, så kameran jag hade tänkt köpa från E-infinity beställde jag på Ebay/kashashop Italien istället (var t.o.m billigare). Blev förvånad när det visade sig att kameran levererades av E-infinity UK i allafall...det var visst samma folk.
Ingen tull.
Gammal 2020-02-09, 07:12
lonian

Third eye skrev: Nej, det ska tydligen funka året ut.
Jag trodde det först, så kameran jag hade tänkt köpa från E-infinity beställde jag på Ebay/kashashop Italien istället (var t.o.m billigare). Blev förvånad när det visade sig att kameran levererades av E-infinity UK i allafall...det var visst samma folk.
Ingen tull.
Aaah. Kollade tullverkets sida just.

"Brexit för privatpersoner
Fram till och med den 31 december 2020 kommer det inte att ske några förändringar när det gäller handeln med varor till och från Storbritannien."

Då blir det att beställa då. =)
Gammal 2020-02-09, 09:00
Third eye

lonian skrev: Aaah. Kollade tullverkets sida just.

"Brexit för privatpersoner
Fram till och med den 31 december 2020 kommer det inte att ske några förändringar när det gäller handeln med varor till och från Storbritannien."

Då blir det att beställa då. =)
Vad blir det för kul?
Gammal 2020-02-09, 11:54
lonian

Third eye skrev: Vad blir det för kul?
Jag slår på en z6 med adapter och 24-70 f4. Just nu.

Får se om jag skaffar 14-30 f4 under året eller ska invänta att höra vad 14-24 f2.8 blir.
Gammal 2020-02-09, 12:29
Third eye

lonian skrev: Jag slår på en z6 med adapter och 24-70 f4. Just nu.

Får se om jag skaffar 14-30 f4 under året eller ska invänta att höra vad 14-24 f2.8 blir.
Kul! Objektiv "på köpet" nästan i relation till prisdiffen :-)
Gissar att E-infinity kommer ha mycket att göra resten av året, efter årskiftet lär väll omsättningen ske inom Englands gränser.
Jag har några saker till jag hoppas kunna skaffa innan möjligheten stängs.
Ha så kul med kameran :-)
Gammal 2020-02-09, 17:35
Andreas Walkendorff

Inväntar spänt...
...på min beställning. Känns lite vanskligt. Beställde Canon EOS R, även om det snart verkar komma lite nytt på den fronten. Beställde även tre RF-objektiv, batterigrepp och ett batteri. Strax över 80 tkr. En brutal besparing gentemot köp inom Sverige. Har givetvis läst om att en del haft utmaningar med garanti och reklamationer. Hoppas på att det går vägen ändå även om det känns nervöst. Fått återkoppling om att det tar lite längre tid med leveranser nu på grund av att de ligger efter en del i följderna av de kinesiska nyåret... Hmm. Nåväl, de hintade nu om 7-14 arbetsdagar från betalning till att leverans ska ha skett. Beställning lagd 6 feb.
Canon är väl ändå Canon gällande produkterna? Och obketiven likaså?
Gammal 2020-02-09, 18:00
Pippo

Andreas Walkendorff skrev: ...på min beställning. Känns lite vanskligt. Beställde Canon EOS R, även om det snart verkar komma lite nytt på den fronten. Beställde även tre RF-objektiv, batterigrepp och ett batteri. Strax över 80 tkr. En brutal besparing gentemot köp inom Sverige. Har givetvis läst om att en del haft utmaningar med garanti och reklamationer. Hoppas på att det går vägen ändå även om det känns nervöst. Fått återkoppling om att det tar lite längre tid med leveranser nu på grund av att de ligger efter en del i följderna av de kinesiska nyåret... Hmm. Nåväl, de hintade nu om 7-14 arbetsdagar från betalning till att leverans ska ha skett. Beställning lagd 6 feb.
Canon är väl ändå Canon gällande produkterna? Och obketiven likaså?
Du behöver inte oroa dig. Har beställt därifrån ett antal gånger utan problem.
Gammal 2020-02-09, 18:15
Andreas Walkendorff

Pippo skrev: Du behöver inte oroa dig. Har beställt därifrån ett antal gånger utan problem.
Låter betryggande. Ser många positiva recensioner så jag hoppas på att bli en av de många nöjda kunderna. Men det verkar vara värre för de som råkar ut för felaktiga produkter. Dels verkar det stula med garantin och reklamationerna då. Både tidsmässigt och resultatmässigt vilket kan straffa sig ekonomiskt.
Gammal 2020-02-09, 18:23
cardazio

Andreas Walkendorff skrev: Låter betryggande. Ser många positiva recensioner så jag hoppas på att bli en av de många nöjda kunderna. Men det verkar vara värre för de som råkar ut för felaktiga produkter. Dels verkar det stula med garantin och reklamationerna då. Både tidsmässigt och resultatmässigt vilket kan straffa sig ekonomiskt.
Men hur ofta är det fabrikationsfel, så att garantin har täckt det i svensk butik? D750 och D600 hade iofs kroniska problem men köper man en etablerad modell kör man ha hunnit hitta ev fel redan.
Gammal 2020-02-09, 18:30
Stene_68

Andreas Walkendorff skrev: Låter betryggande. Ser många positiva recensioner så jag hoppas på att bli en av de många nöjda kunderna. Men det verkar vara värre för de som råkar ut för felaktiga produkter. Dels verkar det stula med garantin och reklamationerna då. Både tidsmässigt och resultatmässigt vilket kan straffa sig ekonomiskt.
Jag fick lämna in min kamera (Sony) till reparation i Sverige på E-Infinitys bekostnad. Om du skulle råka ut för något fel som skulle gå på svensk garanti men inte på E-Infinitys så lär du knappast få betala mer än du tjänat på att köpa från E-Infinity.
Gammal 2020-02-09, 18:41
Andreas Walkendorff

Stene_68 skrev: Jag fick lämna in min kamera (Sony) till reparation i Sverige på E-Infinitys bekostnad. Om du skulle råka ut för något fel som skulle gå på svensk garanti men inte på E-Infinitys så lär du knappast få betala mer än du tjänat på att köpa från E-Infinity.
Lite så jag tänkte och hoppas om det mot förmodan skulle bli aktuellt. Därav slog jag till på köpet.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:09.

Miops Capsule360