Annons

Teleobjektiv för inomhussport

Produkter
(logga in för att koppla)

Visom

Aktiv medlem
Hej,

Sitter idag med ett Canon 300/2,8 IS (dvs generation 2 av 3) som jag använder till handboll, volleyboll, innebandy och liknande sporter. Det gnager lite i mig att det börjar bli gammalt (även om det funkar utan anmärkning idag). Vad finns det för alternativ om jag vill ha ett nyare objektiv?
Krav:
Brännvidd ska täcka 300mm (zoom eller fast spelar ingen roll)
Bländare 2,8
Budget runt 20'-30' (för 30' ska det vara riktigt bra/prisvärt)

Sigma 120-300/2,8 Sport lockar lite. Någon som testat och kan jämföra? Vilka andra objektiv bör jag överväga?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Finns väl inte?

Det är väl det enda objektiv som går att jämföra men som hamnar på efterkälken gällande AF bl.a. jämfört med det du har. Är det inte väldigt välanvänt (typ mer än 10 år och använt 4-5 dagar/vecka minst 4-5 timmar varje dag) så kan jag inte se att du kan få något bättre för under 30 lax. Har också för mig att zoomen har kortare brännvidd och ger i praktiken 270-280 mm (och ner under 250 nära närgränsen) men det kanske gällde någon äldre modell?
 

Visom

Aktiv medlem
Det är väl det enda objektiv som går att jämföra men som hamnar på efterkälken gällande AF bl.a. jämfört med det du har. Är det inte väldigt välanvänt (typ mer än 10 år och använt 4-5 dagar/vecka minst 4-5 timmar varje dag) så kan jag inte se att du kan få något bättre för under 30 lax. Har också för mig att zoomen har kortare brännvidd och ger i praktiken 270-280 mm (och ner under 250 nära närgränsen) men det kanske gällde någon äldre modell?
Tack. Ja, det är väl lite så jag känner. Hoppades att jag missat något, men får väl hoppas att någon slumpar bort ett begagnat 300/2,8 IS II....
 
ANNONS