Annons

Fotografer i Sverige som har fungerande 1800-tals utrustning till porträtt

Produkter
(logga in för att koppla)

trrg

Ny medlem
Jag är sugen på att få ett porträtt gjort av mig i riktigt 1800-tals stuk (ni vet, Nadar, Sarony, Cameron), med autentisk kamera, belysning och fotopapper. Jag tänkte att detta skulle vara något som alla fotografer kunde göra eftersom alla fotografer säkerligen är supernördar som tycker att vintagekameror från 1800-talet är det häftigaste, men när jag började leta lite runt kunde jag liksom inte hitta någon som kunde erbjuda detta.

Vet ni vart man ska vända sig? Finns det ens någon som erbjuder detta numera?

Tack för svar!
 

mb90

Avslutat medlemskap
Bosse Blomqvist är en fotograf som bland annat använder våtplåtsmetoden (dominerande under ca 1860-1880 talet) och enligt hans webbsida erbjuder han porträttsessioner.

Det finns även ett par fotografer här på fotosidan som håller på eller i alla fall har hållit på med våtplåtsmetoden och andra tidiga fotografiska processer. Henning Klasén är en av dem
 

Faber

Ny medlem
1800 tal med nackstöd, negativ format upp till 50x60cm

Jag är sugen på att få ett porträtt gjort av mig i riktigt 1800-tals stuk (ni vet, Nadar, Sarony, Cameron), med autentisk kamera, belysning och fotopapper. Jag tänkte att detta skulle vara något som alla fotografer kunde göra eftersom alla fotografer säkerligen är supernördar som tycker att vintagekameror från 1800-talet är det häftigaste, men när jag började leta lite runt kunde jag liksom inte hitta någon som kunde erbjuda detta.

Vet ni vart man ska vända sig? Finns det ens någon som erbjuder detta numera?

Tack för svar!
Du kan titta på min sida "stora kameran på" fotosidan"Mvh Peter
 
ANNONS