Annons

Acros II i september 2019 :)

Produkter
(logga in för att koppla)

henpe

Aktiv medlem
Jag har också noterat detta. Väldigt välkommet, jag har bara två rullar kvar av Acros 100! Hoppas uppföljaren blir lik sin föregångare!
 

karlstrom69

Aktiv medlem
Jag köpte ett 25-pack på eBay när jag inte kunde hitta dem i butik längre så de räcker nog tills Acros II kommer :)
 

karlstrom69

Aktiv medlem
Bumpar tråden...jag har inte läst så mkt om detta. Acros är en av mina favoriter och det var väldigt trist när de annonserade att de slutar tillverka filmen.
Vad jag förstår finns Acros II att köpa men kanske inte i sverige- hur skiljer den sig från originalet? Ni som gillade Acros, är ni besvikna på version II?
Jag har knappt 15 rullar kvar av Acros och har funderat på att testa Acros II.
 

Peeter Reep

Aktiv medlem
Bumpar tråden...jag har inte läst så mkt om detta. Acros är en av mina favoriter och det var väldigt trist när de annonserade att de slutar tillverka filmen.
Vad jag förstår finns Acros II att köpa men kanske inte i sverige- hur skiljer den sig från originalet? Ni som gillade Acros, är ni besvikna på version II?
Jag har knappt 15 rullar kvar av Acros och har funderat på att testa Acros II.
Acros II kan du köpa från Brunos bildverkstad.

Jag har bara använt en rulle Acros II, men jag är definitivt inte missnöjd med resultatet.
 

Love_03

Medlem
Kul, måste testa i min Pentax 67. Använde Acros mkt för flera år sedan. En fantastisk film allra helst i 8X10".
 

vifra

Aktiv medlem
Acros är en absolut favorit! Använde den mycket runt sekelskiftet i både 4x5" och 120.
Blev nyfiken och tittade i stora frysen. Där ligger fem obrutna kartonger med 4X5" och ett femtiotal 120. Ska ladda Hasselbladaren och se om filmen fortfarande fungerar efter 10 år. Hittade också några påsar med Fuji:s sv/v filmframkallare, med bäst före datum long gone.. Ska prova en rulle Acros med Fuji:s gamla framkallare.

Antagligen köpte jag på mig en batch när ryktet började gå om Acros.
 
ANNONS