Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

pechblande

Aktiv medlem
Jag måste säga att de ni länkat var lite väl dyra... ;)

8500 för en 5dIII (plus gluggar värda runt 30k) och lite annat känns betydligt mer prisvärt.

Dessutom är säljaren grym på att sälja frimärkshäften så jag kan inte tänka mig att det är en skummis.

(Man undrar ju hur de kommer åt alla dessa konton)


http://www.tradera.com/item/340230/252013236/canon-eos-5d-mark-iii-22-3-mpx

5dannudummare.jpg

EDIT: skönt, ngn gjorde slag i saken och gjorde ett fejkköp för att stänga auktionen. Kudos!
 

pictorhayes

Aktiv medlem
Frimärken verkar vara alla bedragares favoritvaror...
Bedragaren var snabb med att svara arrogant på ditt omdöme, hoppas Tradera plockar bort det från ditt konto!
 

Mike H

Aktiv medlem
Och nu tre "nya" äppelskrutt produkter med 24 timmars annonstid. Går ut 19.00 idag.
Hoppas ingen blir lurad.....

Edit: Dom fem frimärkena såldes på mindre än tio minuter. Dessutom samma foto, som tidigare påpekats.
 

robsch

Medlem
Lösenord

Man måste se till att ha ett bra och säkert lösenord och långt. Själv ser jag till att dom har många unika tecken, siffror, små & stora bokstäver, specialtecken och innehålla minst 10 tecken och att man byter lösenord minst varannan månad.
 

markbe

Avslutat medlemskap
Hej.

Det har i dagarna varit en del misstänka annonser på Tradera gällande företrädandevis Leica M3-kameror med objektiv. I princip verkar det vara samma trick som när det gäller modern utrustning. Köp-nu med misstänkt – men inte omöjligt – lågt pris. Annonstext med spår av direktöversättning, dock ganska bra sådan. Säljarna har i de fall jag sett haft ganska många omdömen (amatörmässig gissning är kapade konton). Några av annonserna har också varit identiska med varandra.
 

pictorhayes

Aktiv medlem
Några länkar till dom misstänkta annonserna på Tradera vore ju bra.


Hej.

Det har i dagarna varit en del misstänka annonser på Tradera gällande företrädandevis Leica M3-kameror med objektiv. I princip verkar det vara samma trick som när det gäller modern utrustning. Köp-nu med misstänkt – men inte omöjligt – lågt pris. Annonstext med spår av direktöversättning, dock ganska bra sådan. Säljarna har i de fall jag sett haft ganska många omdömen (amatörmässig gissning är kapade konton). Några av annonserna har också varit identiska med varandra.
 

Pagajviftaren

Aktiv medlem

PMD

Aktiv medlem
Den här annonsen hittade jag häromdagen.
http://www.tradera.com/item/342565/252450341/leica-m3
Annonsen är avslutad och säljaren avaktiverad av Tradera. Högst sannolikt ett kapat konto.
Tråkigt att Tradera inte tar upp problemet med kapade konton i sin förklaring till varför kontot är avaktiverat.

Det enda som står är följande:
"När texten anges på röd bakgrund så kan det bero på att medlemmen brutit mot Traderas regler, fått för många negativa omdömen eller att Tradera t ex inte kan verifiera personuppgifterna på kontot."

Det gör ju att den som ursprungligen stod för kontot får ett rejält dåligt rykte, och troligen helt oförtjänt.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Beskrivningen som hör till låter absolut som något som automatöversatts till svenska.
Canon 5D Mark 3 kropp, kommer med extra batteri ..
Fungerar perfekt .. kommer med garanti .. Alla Kompletta Medföljande tillbehör ..
som helt nya. slutar räkna är 2253.
Kamera som används av ren och noggrann ägare ..

Skönt att ägaren är ren av sig.
 

Cambo

Aktiv medlem
Tråkigt att Tradera inte tar upp problemet med kapade konton i sin förklaring till varför kontot är avaktiverat.

Det enda som står är följande:
"När texten anges på röd bakgrund så kan det bero på att medlemmen brutit mot Traderas regler, fått för många negativa omdömen eller att Tradera t ex inte kan verifiera personuppgifterna på kontot."

Det gör ju att den som ursprungligen stod för kontot får ett rejält dåligt rykte, och troligen helt oförtjänt.
Jag har frågat dem om man kan lita på Gadget.. B Som har nära 12000 negativa omdömen. Men det är OK då dom är Traderas största kund.
 
ANNONS