Annons

Capture One Pro 12

Produkter
(logga in för att koppla)

alfin

Aktiv medlem
Så släppte Phase One senaste Capture One Pro 12 tillsammans med ytterligare en prishöjning för uppgradering till 179 euro inkl VAT. Tänk på att det finns gott om vouchers på internet som ger 10% rabatt på uppgraderingen.
 

alfin

Aktiv medlem
Förresten, är det någon som har ver 11 som kan logga in och kolla vad ni får för uppgraderingspris. Verkar som det ska skilja mellan en och två versioner bak. Själv har jag ver 10.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Förresten, är det någon som har ver 11 som kan logga in och kolla vad ni får för uppgraderingspris. Verkar som det ska skilja mellan en och två versioner bak. Själv har jag ver 10.
Jag gjorde det nyss när jag såg din tråd. 159 € ink. 25% moms och utan rabattkod. Det är förmodligen därför man inte verkar kunna se uppgraderingspriset utan att logga in längre.
 

alfin

Aktiv medlem
Tack! Tidigare var det 119 euro + VAT = 149 euro för uppgradering. Då har de höjt en version bak med 10 euro och två versioner bak med 30 euro.
 

Robert L.

Aktiv medlem
Finns det någon bakre gräns när man inte längre kan uppgradera? Jag har 10 nu och känner mig nöjd med den versionen..
 

alfin

Aktiv medlem
Ja, du kan bara uppgradera de två senaste versionerna. Annars får du köpa programmet till fullpris eller prenumerera. Tidigare var det så iallafall.
 

cowboy

Aktiv medlem
Uppgradering från v11.x till v12.0

Mitt uppgraderingspris blev USD 134,10 efter att 10% dragits av med en voucher jag hittade på The Luminous Landscape.

Varför valutan blev USD kan man naturligtvis fråga sig, tidigare har den alltid varit i Euro.
 

Brix

Aktiv medlem
Nån som uppgraderat från 11 till 12 och kan säga nåt om prestandan? Tycker 11:an är så seg när man har en stor katalog. Det tar t.ex lång tid att starta programmet och cachen äter upp en jäkla massa utrymme.
 

robban72

Medlem
Förresten, är det någon som har ver 11 som kan logga in och kolla vad ni får för uppgraderingspris. Verkar som det ska skilja mellan en och två versioner bak. Själv har jag ver 10.
Uppgraderade just från version 11 till 12 och för mig var det utan kostnad. Inte mer än rimligt tycker jag då jag köpte Phase One för första gången i juli månad i år (och då förstås 11.x) efter att ha tröttnat på Lightroom. Beror troligen på det.

Skall bli intressant att se bl.a. ändringarna i färghanteringen och påståendet att det blivit snabbare. Var iof inga problem innan.

Mvh Robert
 

ztenlund

Aktiv medlem
Uppgraderade just från version 11 till 12 och för mig var det utan kostnad. Inte mer än rimligt tycker jag då jag köpte Phase One för första gången i juli månad i år (och då förstås 11.x) efter att ha tröttnat på Lightroom. Beror troligen på det.

Skall bli intressant att se bl.a. ändringarna i färghanteringen och påståendet att det blivit snabbare. Var iof inga problem innan.

Mvh Robert
Då har du väl prenumerationen?
I och för sig brukar man få nästa version gratis om man köper nära inpå att den släpps, men det brukar vara ganska kort. För 12:an verkar de som har köpt innevarande månad vad jag har sett.
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Skall bli intressant att se bl.a. ändringarna i färghanteringen och påståendet att det blivit snabbare. Var iof inga problem innan.

Mvh Robert
Tog ner demon. Wow… hade glömt av hur fenomenalt det där programmet är på att få fram stuns i råfilerna med naturliga färger.

Vet inte om det är nyhetens behag men jag tycker det är lite mer "drag" i profilen nu. Färgerna känns mer mättade utan att bli överdrivna.
 

unoengborg

Aktiv medlem
Uppgraderade just från version 11 till 12 och för mig var det utan kostnad. Inte mer än rimligt tycker jag då jag köpte Phase One för första gången i juli månad i år (och då förstås 11.x) efter att ha tröttnat på Lightroom. Beror troligen på det.

Skall bli intressant att se bl.a. ändringarna i färghanteringen och påståendet att det blivit snabbare. Var iof inga problem innan.

Mvh Robert
Var påstås det att det blivit snabbare? Har inte sett något sådant, men när du säger det så känns det faktiskt lite rappare så det kanske stämmer
 

jag&bilden

Aktiv medlem
C1 version 10 fick mig tyvärr att gå på knä och tappa sugen med alla problem det förde med sig.
Det har dock en helt otrolig kontroll på färgjusteringar etc.
Men sedan dess har jag inte rört det. Kanske skulle jag ha sålt det tidigare. Nu får man nog inget för det.
 

alfin

Aktiv medlem
Finns det någon bakre gräns när man inte längre kan uppgradera? Jag har 10 nu och känner mig nöjd med den versionen..
Jag svarade att man tidigare bara kunde uppgradera de två senaste versionerna. Men i ett mail från Phase One står: "We offer special upgrade prices for all existing Capture One users."

Om man tolkar det ska alla versioner gå att köpa till uppgraderingspris. Förmodligen högre pris ju äldre version man har. Någon med äldre version än 10 kan ju kolla.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Att uppgradera min Capture One 10 perpetual till version 12 perpetual kostar 179,00 € istället för 349,00 som fullpriset är.
Men den säljer jag här på fotosidan.
 

robban72

Medlem
Då har du väl prenumerationen?
I och för sig brukar man få nästa version gratis om man köper nära inpå att den släpps, men det brukar vara ganska kort. För 12:an verkar de som har köpt innevarande månad vad jag har sett.
Nej, jag köpte programmet. Men korrigering är att jag laddade ner demon i juli men köpte programmet först i september. Jag läste någon som skrev att de som köpt v11 inom 3 månader får v12 utan kostnad.

Måste bara tillägga att det är riktigt trevligt att se resultatet från Capture One. Enastående färgåtergivning och resultat från RAW-filerna från både min 5D och Fuji X-E3.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Att uppgradera min Capture One 10 perpetual till version 12 perpetual kostar 179,00 € istället för 349,00 som fullpriset är.
Men den säljer jag här på fotosidan.
Jag uppgraderade min CO 11 till CO 12 för någon dag sedan för nu var det verkligen billigt. Jag har ju Sony-versionen som bara stöder Sony-kameror och den kostade nu med en tidsbegränsad kampanj 64 Euro inkl. moms. De gör ju ofta så här i slutet av produktcykeln så väntar man ett tag så sjunker ju priserna ofta ordentligt. Tyckte de nya mask-funktionerna verkade så bra och jag har testat med några bilder som jag haft problem med tidigare och som jag nu löste dessa problem med på en halvtimme. Jag sitter inte med varenda bild och pillar i CO utan gör vanlig vardagskonvertering i DxO som jag tycker är mycket effektivare men ibland behöver man en lagerhantering som den i CO och dess fantastiska färg och mask-verktyg. Känner mig verkligen uppåt att ha kunnat fixa dessa problem till slut. Visst hade jag kunnat göra en del av dessa friläggningar jag haft problem med tidigare med lite pennpill på min Hanvon-platta men det går ju mycket smidigare med dessa verktyg vi fått nu.
 
ANNONS