Annons

Någon som testat denna billiga viewfindern?

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
Går i tankarna att köpa en billig viewfinder att ha då jag filmar utomhus samt även för att kunna kolla på kort direkt i kameran när solen ligger på.
Är dock inte sugen på att betala dyra pengar då jag förmodligen inte kommer använda denna så fasligt ofta.
Hittade en prisvärd viewfinder från landet i öst:

http://cgi.ebay.co.uk/3-LCD-Viewfinder-Extender-CANON-EOS-550D-REBEL-/280636568067?pt=UK_Photography_DigitalCamAccess_RL&hash=item41573e3203

Någon som har testat en sådan och vad har ni i såna fall för åsikter om den
 

Kurtma

Medlem
Jag har en sådan och tja, funkar gör den ju.

Metalldelen du sätter på kameran använder ett ganska dåligt lim som inte håller speciellt länge vilket gör att den kommer att ramla av tids nog. Även färgen som används skavs av direkt och smutsar ner kameradisplayen. Magneterna som används är ju inte överjävligt bra heller så stabiliteten är ju ganska dålig.

Men den funkar, jag har inte skaffat något nytt sen jag köpte min (halvår sen)
 

AnteVante

Aktiv medlem
Låter som att det är som vanligt, man får det man betalar för.
Kanske dock värt att prova för att se hur mycket man använder viewfinder innan man köper en dyrare.
 

pensionärsorkestern

Aktiv medlem
Det finns många kopior av skiftande kvalité men jag skulle rekommendera att du gör en sökning på "carry speed". Dom ligger i samma prisklass som den du länkade till men tar tyvärr dock mer i frakt. Detta är en bra kopia av lcdvf med rejäl metallram och bra känsla. Jag har hittat samma i hongkong utan den dyra frakten och då får du leta efter dom som har den lilla dekalen där det står "hdslr support" eftersom dom då inte längre brandas som carry speed. Mycket info om alla dess billiga filmtillbehör finns på cheesycam.com.

/David
 

jimmiegrunde

Aktiv medlem
Själv skulle jag nog köpa en från märket "LCDVF". Finns att köpa på Scandinavian Photo för ca 800 spänn. Jag lägger hellre runt 800, och får högre kvalitet, än betalar 250 och ser att den inte håller lika länge!
 
ANNONS