Annons

Scandinavian Photo och Black Magic

Produkter
(logga in för att koppla)

styret

Aktiv medlem
Jag har en Black Magic Atem tv-studio på jobbet och senast jag skulle uppdatera programvaran för styrning av mixern så fastnade den i uppdateringscykeln.

Jag ringde Scandinavian där vi köpt enheten i panik. Dom vile inte ta i ärendet, den var 1,5 år och då gäller inte garantin längre för mig som är företagskund. Jag frågade om dom kunde göra ett undantag då jag verkligen behövde en ny men nej. Sen ramlade högsäsongen vidare och jag hann inte tänka på det utan körde med lite andra produkter som jag hade liggande eller kunde låna.

Jag tog kontakt med Black Magic själva och deras dom efter 40 minuters felsökning på tele -Sounds you got a faulty unit, send it over!
Jag fick inlogg till deras transportkonto, bokade en hämtning med expressleverans och tre arbetsdagar från att jag skickade den så hade jag en helt ny i min hand. Från UK!

Så summan av det här: Scandinavian Photo, riktigt dåligt bemötande och hanterande av ärendet medan Black Magic var fantastiska. Tråkigt! Om nu Black Magic själva vil hålla den servicenivån kanske Scandinavian skulle försöka hålla samma nivå på deras produkter.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Ja det var dåligt. Det hade ju inte kostat dem något heller. Låter bara som om de ville göra sig av med problemet genom att låtsas som om det inte fanns. De hade ju åtminstone kunnat göra det du gjorde och kontaktat sin leverantör. Det riktigt dåliga var ju att de inte ens försökte.
 

Roalb

Medlem
Funderar över att köpa BM, men med den servicenivån hos SP så börjar men fundera. Finns det någon annan som säljer BM i Sverige?
 
Service

Hej! Daniel heter jag och jobbar på Scandinavianan Photo. Jag är väldigt ledsen över vårt bemötande, inget beteende vi försvarar på något sätt. Vårt mål är att lösa kunders problem och underlätta istället för att stjälpa.

Självklart ska vi tillhandahålla samma service som leverantören, vilket vi också brukar. Du får gärna ta kontakt med mig så jag kan få veta lite mer om hur och var i ledet vi inte gjort vårt jobb.

MVH Daniel Claesson
daniel.claesson@scandinavianphoto.se
 

iSolen.se

Guest
Vad har det med skydd att göra? De flesta nya småföretagare är för övrigt utlandsfödda som knappt kan språket. Och du driver eget i en enkel bransch med ganska låga kostnader och risker.
Prova restaurangbranschen med alla krav och myndigheter så får du se hur svårt det är.

Det är en bra mycket större risk att starta eget, arbeta utan lön för att bygga upp verksamheten, riskera att bli skuldsatt för resten av livet om det går åt skogen. Avsevärt lägre risk? Hur får du till det resonemanget? Det stämmer inte alls.

En produkt ska självklart ha samma garanti-tid oavsett vem som köper den. Allt annat är ju absurt.
Som en kompis sa, man kan inte prata om något ämne längre utan att invandrarfrågor blir inblandade på något sätt.

Utrusning som köps genom företaget blir för fungerande företag oavsett storlek betydligt billigare pga moms, avdragsmöjligheter och handla-före-skatt effekt än den utrustning som köps av samma person men privat.

Så, ja det blir mindre ekonomisk belastning för företaget för den produkten så jag tycker det fortfarande är rimligt att privatpersoner får bättre skydd genom konsumentlagen.
 

revox

Aktiv medlem
Funderar över att köpa BM, men med den servicenivån hos SP så börjar men fundera. Finns det någon annan som säljer BM i Sverige?
Jag tror det kan vara dumt att undvika en leverantör p.g.a. en enstaka händelse.

Jag själv har bara positiva erfarenheter av scandinavian photo, ett exempel var när jag köpt en kalibreringspryl till bildskärmen: Ett tag efter att "öppet köp"-tiden gått ut kommer jag på att jag borde köpt en annan som klarar av färgrymden på skärmen. Då bytte dom ut prylen utan att krångla!
 

Jockethorne

Aktiv medlem
Riktigt bra av Scandinavian att svara i tråden. Så otroligt bra personal i butikerna och på webben. Eldsjälar.

Tråkigt att du kände dig dåligt bemött, men stort av SC att ha närvaro även här och vilja göra rätt för sig.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Jag tror det kan vara dumt att undvika en leverantör p.g.a. en enstaka händelse.
---
Precis. Visserligen blir man mycket upprörd när sådant händer, och MED RÄTTA, och det har väl hänt även mig någon gång att jag undvikit ett visst ställe när jag (åtminstone i mitt eget tycke) blivit orimligt bemött. Det är dock nu längesedan något sådant hände. Kanske för att man med åldern upptäckt skillnaden mellan att systematiskt bli dåligt behandlad, och att bli det någon gång. Det kan nog hända även i de bästa företag.

Personligen har jag aldrig någonsin blivit dåligt bemött hos Scandiavian Photo, tvärtom, trots att de säkerligen ser mig som en "super-nörd". :)
 
ANNONS