Annons

Månadens naturbild

Produkter
(logga in för att koppla)

Wettdinho

Aktiv medlem
Plankade idén direkt från Sportfotopoolen...

Här är förslag på regler:
-----------------------------------------------------------------

- Bilden måste vara tagen under den aktuella månaden.
- En bild per fotograf.
- Bilden skall laddas upp i forumtråden.
- Bildstorlek enligt reglerna för forumet.
- Inga länkar till bilder i högre upplösning.
- Uppladdad senast den 3:e i månaden efter.
- Omröstning den 4-10:e i aktuell tävlingsmånad.

-----------------------------------------------------------------

Vad tycker ni? Kan det vara något?
 

pic-tor

Aktiv medlem
- Omröstning den 4-10:e i aktuell tävlingsmånad.

Du menar väl:
- Omröstning den 4-10:e månaden efter aktuell tävlingsmånad


Bra initiativ tycker jag. Vi kanske ska avvakta med nedladdning av bilder tills reglerna är allmänt accepterade.
 

Wettdinho

Aktiv medlem
Du menar väl:
- Omröstning den 4-10:e månaden efter aktuell tävlingsmånad
.
Nej, jag mena:

Om det är januari så lägger någon in en tråd den 29 januari med namnet: Månadens naturbild Januari 2009. Man får sen ladda upp bilder till den 3:e februari 23:59. Sedan den 4:e till 10:e februari är det omröstning och den som fått mest röster vinner. Vinnaren för den månaden lägger in sin bild i tråden, Månadens Naturbild 2009. Sedan när 2009 är över röstar man om årets vinnare.
 

Bokeh

Aktiv medlem
Varför inte ladda upp bilderna i Landskaps polen och länka till den här ? Det är ju nästan omöjligt att studera en bild i forumstorlek.
Men visst iden är skoj, jag blir nog med i allafall.

/kent
 

cecber

Aktiv medlem
Varför inte ladda upp bilderna i Landskaps polen och länka till den här ? Det är ju nästan omöjligt att studera en bild i forumstorlek.
Men visst iden är skoj, jag blir nog med i allafall.

/kent
Eller valfri pool kanske? Alla naturfotografer är ju inte med i landskapspoolen.
 

Wettdinho

Aktiv medlem
Varför inte ladda upp bilderna i Landskaps polen och länka till den här ? Det är ju nästan omöjligt att studera en bild i forumstorlek.
Men visst iden är skoj, jag blir nog med i allafall.

/kent
Okej, vad tycker ni övriga? Ska man kunna få länka till någon pool där bilden ligger i eller till bilden på FS eller ska man inte få länka?
 

BodilN

Avslutat medlemskap
Rolig idé med naturbildstävling. Man kanske kan lägga tävlingsbilderna under en egen rubrik under Specialpooler?
 

2L8

Avslutat medlemskap
Jag är på! Men finns det inget script som gör det enklare att rösta! Typ kryssrutor!?


/M
 
ANNONS