Annons

Sony Hx50 focus problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

914RS

Ny medlem
Har precis kommit hem från Tyskland där min Hx50 började krångla precis när vi kommit till slottet Neuschwanstein. Lite irriterande...

https://youtu.be/BvWbjjIg2aA

Nån som vet vad som händer och om det finns nån lösning? För mig som amatör så verkar det som att den inte kan ställa in autofocusen utan kör den fram och tillbaka...
 

Bengf

Aktiv medlem
Har precis kommit hem från Tyskland där min Hx50 började krångla precis när vi kommit till slottet Neuschwanstein. Lite irriterande...

https://youtu.be/BvWbjjIg2aA

Nån som vet vad som händer och om det finns nån lösning? För mig som amatör så verkar det som att den inte kan ställa in autofocusen utan kör den fram och tillbaka...

Berätta mera, har den varit så hela tiden, är kameran nyinköpt, har du manualen att kolla igenom, strular den oavsett motiv, fabriksåterställning kan i bland lösa vissa problem, en typ av Norsk resett som man skojade om men som kan vara bra.
 

914RS

Ny medlem
Hej

Jag har haft kameran i 3-4 år och den har aldrig gjort så här förut. I tisdags var vi på Porsche museet i Stuttgart och då funkade den som vanligt. I onsdags åkte vi neråt Österrike och när jag skulle använda den så var den som i filmklippet.

Jag har gjort en fabriksåterställning, haft den liggande utan batteri några timmar men inget har hjälpt. Det verkar inte spela nån roll vilken inställning jag har på funktionshjulet ovanpå den gör samma sak oavsett.
 

Bengf

Aktiv medlem
Hej

Jag har haft kameran i 3-4 år och den har aldrig gjort så här förut. I tisdags var vi på Porsche museet i Stuttgart och då funkade den som vanligt. I onsdags åkte vi neråt Österrike och när jag skulle använda den så var den som i filmklippet.

Jag har gjort en fabriksåterställning, haft den liggande utan batteri några timmar men inget har hjälpt. Det verkar inte spela nån roll vilken inställning jag har på funktionshjulet ovanpå den gör samma sak oavsett.

Ja det verkar skumt, hoppas andra ägare kan gå in med ideér. Du har inte slagit i kameran eller tappat den utan att du tänkt närmare på det. Ingen möjlighet att prova annat batteri, är kontakterna rena på batteriet, kan bli knepigt med lite smuts.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Den verkar vara i tracking focus läge. Det kan vara så att den inte har ett föremål att spåra. Byt fokusläge till vanlig enpunkts AF (och AF-S läge så att den inte kontinuerligt fokuserar) utan spårning så kanske det funkar.
 

914RS

Ny medlem
Jag har kört en factory reset och ställt om focusläget men får ändå samma problem.
 
ANNONS