Annons

Fågelidentifikation

yens

Aktiv medlem
glad indier?

Jag är i INDIEN (jag skriker så ingen ska tro att det är i sverige...) och hittade den här fågeln igår, jag gissar att det är en svartvingad glada, det som fick mig att tveka är att den kändes större än den ska vara enligt det jag läst.

Tyvärr väldigt dåligt på fågelfronten dit jag lyckats ta mig, det är inte lätt att ta sig fram i det här landet när man inte kan språket...
 

Bilagor

Osquar

Aktiv medlem
Jag är i INDIEN (jag skriker så ingen ska tro att det är i sverige...) och hittade den här fågeln igår, jag gissar att det är en svartvingad glada, det som fick mig att tveka är att den kändes större än den ska vara enligt det jag läst.

Tyvärr väldigt dåligt på fågelfronten dit jag lyckats ta mig, det är inte lätt att ta sig fram i det här landet när man inte kan språket...
Rätt gissat!
En mycket läcker art, en sort blandning mellan rovfågel, uggla och mås...

/Oscar
 

macrobild

Avslutat medlemskap
Tack för svaret. Är den utrotningshotad?
sitter på tåget från Lund och skall till Arlanda för att flyga ut i kväll, håller på att redigera lite bilder från förra året och hittar inte mina anteckningar, som jag minns så fanns det inte så många häckande par som tidigare, stämmert det?
 

Osquar

Aktiv medlem
Tack för svaret. Är den utrotningshotad?
sitter på tåget från Lund och skall till Arlanda för att flyga ut i kväll, håller på att redigera lite bilder från förra året och hittar inte mina anteckningar, som jag minns så fanns det inte så många häckande par som tidigare, stämmert det?
Njaaa, inte direkt utrotningshotad men den betraktas inte som direkt vanlig längre.

/Oscar
 

Anders Winzell

Aktiv medlem
Två fåglar, en bild?

Hej

Ber om ursäkt för den hemska bilden men kan det vara en Bläsandhona? Fotad på Södertörn idag.


Sedan undrar jag (tyvärr ingen bild ens) om Rörhöna finns i juvenil dräkt så här sent på året?


Tack på förhand

Mvh Anders
 

Bilagor

ANNONS