Annons

Fågelidentifikation

canoneos500d

Aktiv medlem
Tack! :)
kustpipare stämmer nog, såg den svarta fläcken i armhålan på en annan bild tagen efter den jag lade in.

här kommer en sista omgång fåglar:
har lite svårt för att urskilja rovfåglarna, framförallt då bilderna är väldigt suddiga, hoppas att någon kan hjälpa mig med några av dem iaf :)
 

Bilagor

Osquar

Aktiv medlem
Tack! :)
kustpipare stämmer nog, såg den svarta fläcken i armhålan på en annan bild tagen efter den jag lade in.

här kommer en sista omgång fåglar:
har lite svårt för att urskilja rovfåglarna, framförallt då bilderna är väldigt suddiga, hoppas att någon kan hjälpa mig med några av dem iaf :)
1. Hämpling
2. Ormvråk
3. Sparvhök
4. Ormvråk
5. Fjällvråk

/Oscar
 

Osquar

Aktiv medlem
Jag tror det här är en ung svartvit flugsnappare - en dito hona fanns i närheten. Den är fotad vid Orsasjön den 31/5 i år. Har dom fått så stora ungar så tidigt?
Nix. Dom har knappast hunnit lägga ägg i slutet av maj eller i alla fall precis gjort det. Det är en adult eller möjligen en 2K-hona (född i fjol) du har plåtat.

/Oscar
 

Bo Johansson

Avslutat medlemskap
Öland, 11 augusti

Hittade denna suddiga vadare i en bakgrund. Den har svagt uppåtböjd näbb och då bör det vara antingen gluttsnäppa eller tereksnäppa enligt min bok. Å jag tycker inte det är en gluttsnäppa! Går det att säga nåt?
/Bo
 

Bilagor

ANNONS