Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Får inte välja filer med Adobe DNG

Produkter
(logga in för att koppla)

durable

Medlem
Köpte en Panasonic Lumix lx-7 nyligen. Den stöds förstås inte av LR3 som jag har, så jag lyckades leta upp en beta-version av Adobe DNG som hade stöd för RAW-filer från min kamera.
Allt fungerade utmärkt till nu i veckan. Då kan jag inte längre välja raw-filerna när jag ska göra en konvertering.
Jag pekar på katalogen där raw-filerna ligger, men de förblir utgråade i DNG. Det gäller även konstigt nog även raw-filerna från min gamla Canon Mk II, som stöds av LR3.

Första försök var att ladda ned den officiella versionen av DNG, 7.2.0.46. Men det hjälper tyvärr inte.

Jag har Mac (macos 10.6.8).

Tacksam för tips.

Stefan
 

durable

Medlem
Problemet löst

Lösningen är att välja katalogen där raw-filerna ligger. Det går inte att välja enstaka raw-filer i katalogen (något som gick med beta-versionen av 7.2).
Tydligen känt i Adobe-världen (men inte av mig :))
 
ANNONS