Annons

Brådskande råd ang. stundande fotoresa önskas!

Produkter
(logga in för att koppla)

nivas

Aktiv medlem
Om det bara inte ösregnar då kanske jag köper den när jag nu har mitt EF 100-400 med mej! F.n. Kl 06:30 regnar det rätt så rejält!
/B
I och med att vädret "kommer in rakt från Atlanten" så kan du räkna med att det kan bli rätt snabba kast. Visserligen tror jag att just nu så brukar det ändå vara rätt "lugnt". Fotomässigt är detta rätt intressant, du kommer troligen att få uppleva många slags väder.
Jag antar att du är ombord på M/S Midnatsol, som kanske är en av de tråkigaste fartygen i flottan... :)
Har du tur så bjuds det på en härlig solnedgång mot horisonten imorgon kväll. :)
 

Canalog

Avslutat medlemskap
I och med att vädret "kommer in rakt från Atlanten" så kan du räkna med att det kan bli rätt snabba kast. Visserligen tror jag att just nu så brukar det ändå vara rätt "lugnt". Fotomässigt är detta rätt intressant, du kommer troligen att få uppleva många slags väder.
Jag antar att du är ombord på M/S Midnatsol, som kanske är en av de tråkigaste fartygen i flottan... :)
Har du tur så bjuds det på en härlig solnedgång mot horisonten imorgon kväll. :)
Snart hemma igen, sitter på tåget ca 7 mil kvar innan ankomst Östersund.
”Vi hade i a f bra väder....” - kanske skriver jag i min blogg lite mera senare, men summa summarum hade jag valr rätt utrustning tycker jag, inte för lite, inte för mycket och för mig rätt typ av hus och objektiv. Alternativ-/reservkameran G1x hade jag oxå nytta av - blev kanske nåt 100-tal råfiler med den.
Home Sweet Home!
/B
 

martinot

Aktiv medlem
Kul att höra om dina intryck!

Hur var turen? Nöjd med den i sin helhet?

Något du rekommenderar för fokus på fotografi?
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Kul att höra om dina intryck!

Hur var turen? Nöjd med den i sin helhet?

Något du rekommenderar för fokus på fotografi?
Hej Martin och tackar som frågar!
Jodå - nöjd med den i sin helhet (ev onödigt dyr?), och ja, som trevlig och spännnade paketresa med goda fotomöjligheter, ett obetingat ja! Men som resa enbart fokuserad på foto...nja.. lite tveksamt enl min mening.
En mera dedikerad fotoresa av en arrangör som har god erfarenhet av särskilt fotoresor, vore säkerligen ännu mera givande.

Jag har väl fått ca 5-600 Raw-bilder som underlag för kommande (Fotomagico-/Lightroom-) bildspel om turen, och jag kommer nog igen med en blogg om just denna resa här på Fs vad det lider.
mvh
/B
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Glöm inte att man också fotar på båten. Då är vidvinkel mycket användbar.

Ofta fotar man också nere i båten och där är vidvinkel nästan ett måste.
 
ANNONS