Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra Scanner

Produkter
(logga in för att koppla)

Petter Å

Aktiv medlem
Skulle vilja köpa en scanner som kan ta både negativ 135 och 120 film samt 135-diabilder. Har ca 3000 kr att röra mig med. Någon som vet om det finns någon OK scanner för det priset?

Petter
 

majortom

Aktiv medlem
Den här kan kanske vara något: Epson Perfection V500 Photo, 3199 kr hos Cyberphoto
Steget över i kvalitet har du denna Epson Perfection V700 Photo, 6855 hos Cyberphoto
 

Petter Å

Aktiv medlem
Kollade på den (Epson Perfection V500) där, men hittade ingen recension på den. Har du den och är den isf bra?

Petter
 

magwe

Ny medlem
Jag har en sådan (Epson Perfection V500). Köpte den tidigt i våras och har scannat en hel del 135 negativ och en del diapositiv. Den är mer än okej tycker jag. Jag är väldigt nöjd!

Jag läste en del tester och kommentarer och några användaref/testare anmärker på att plastramen som man placerar negativ och diaramar i är sladdrig och pillig att hålla på med. Visst är den lite tunn och "sladdrig", men den fyller sin funktion och den har inte gått sönder för mig i alla fall.

Den så kallade Digital Ice-funktionen (dammreducering) har lovordats av andra. Jag har inte fått det att fungera så bra, men å andra sidan inte lagt så mycket tid och kraft på att få det att fungera heller.

Allt annat är jag som sagt väldigt nöjd med. Jag tycker att bildkvaliteten är bra och det finns en hel del inställningsmöjligheter.

Hoppas att du blir nöjd om du "slår till"!

Vänliga hälsningar/Magnus
 

bikeman

Avslutat medlemskap
Kollade på den (Epson Perfection V500) där, men hittade ingen recension på den. Har du den och är den isf bra?

Petter
Jag har en Epson Perfection V500 Photo och den kan jag verkligen rekommendera. Kanonbra resultat, mycket bra programvara medföljer. Dom här lite dyrare scannrarna har dessutom en betydligt lägre ljudnivå, inte helt oväsentligt.

Bra köp helt enkelt.
 

Petter Å

Aktiv medlem
Tack, låter ju strålande!



Jag har en sådan (Epson Perfection V500). Köpte den tidigt i våras och har scannat en hel del 135 negativ och en del diapositiv. Den är mer än okej tycker jag. Jag är väldigt nöjd!

Jag läste en del tester och kommentarer och några användaref/testare anmärker på att plastramen som man placerar negativ och diaramar i är sladdrig och pillig att hålla på med. Visst är den lite tunn och "sladdrig", men den fyller sin funktion och den har inte gått sönder för mig i alla fall.

Den så kallade Digital Ice-funktionen (dammreducering) har lovordats av andra. Jag har inte fått det att fungera så bra, men å andra sidan inte lagt så mycket tid och kraft på att få det att fungera heller.

Allt annat är jag som sagt väldigt nöjd med. Jag tycker att bildkvaliteten är bra och det finns en hel del inställningsmöjligheter.

Hoppas att du blir nöjd om du "slår till"!

Vänliga hälsningar/Magnus
 

bildsten

Aktiv medlem
Jag köpte en Canon 8800 från Cyberphoto i våras för 1999:- och vad jag sett hittils, fast jag inte använt den så mycket, är att jag tycker att jag kan rekommendera den.
 
ANNONS