Annons

Tamron 70-200/2.8 borttaget ur sortimentet

AndyK

Aktiv medlem
Jag var inne på Cyberphotos hemsida och kollade runt lite. Eftersom jag länge har varit sugen på ett Tamron 70-200/2.8 länge, så reagerade jag när jag såg att det inte fanns kvar i sortimentet (iaf med Nikons fattning).

Någon som vet om objektivet är på utgående? Dags för en uppdatering kanske?
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
En hoppets tanke är att de skall uppgradera till ultraljudsmotor samt lägga till en fokusområdesbegränsare. Objektivet är ju mer eller mindre hopplöst då det saknar detta =)
 

ztenlund

Aktiv medlem
En hoppets tanke är att de skall uppgradera till ultraljudsmotor samt lägga till en fokusområdesbegränsare. Objektivet är ju mer eller mindre hopplöst då det saknar detta =)
Det beror ju på vad man ska ha det till, men sannolikheten är väl ganska hög att man tänker jaga rörliga saker om man är sugen på f/2,8...

Något måste de nog göra, för det blir lite löjligt att tillhandahålla en ljussvag 70-300 med bildstabilisering och ultraljudsmotor, medan det ljusstarka objektivet inte har någotdera. Jag har dock inte sett några upplysningar i ämnet, men å andra sidan har jag inte letat.
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Det beror ju på vad man ska ha det till, men sannolikheten är väl ganska hög att man tänker jaga rörliga saker om man är sugen på f/2,8...

Något måste de nog göra, för det blir lite löjligt att tillhandahålla en ljussvag 70-300 med bildstabilisering och ultraljudsmotor, medan det ljusstarka objektivet inte har någotdera.
Jo givetvis beror det ju på användningsområde, men en glugg i det segmentet bör ju ha dessa egenskaper. Varenda "vilket 70-200"-tråd sågar ju tamron till allt annat än porträtt. Det är synd. Mycket synd, för det är en underbar optik på alla andra punkter.
 

AndyK

Aktiv medlem
Om det nu är så att det är en uppdatering på G, så hoppas jag verkligen att de inte börjar kladda med de optiska egenskaperna, för de är ju grymma.
Däremot får de gärna sätta i en ultraljudsmotor. Antagligen klämmer de väl in bildstabilisering också. Och vips, så kostar objektivet 12000 kr istället för 6500 kr.
 
ANNONS