Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Canon 300/2.8L + brännviddsförlängare 1.4 för 27 000 kr. Jag gav 16 000 kr för den med IS + brännviddsförlängare.

https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=308154
Jag tyckte först att det var 7-10k för mycket för ett 300 2,8 IS mkI, men insåg sedan att det är den föregående non-IS versionen t o m? Och 1,4 konverter mark 1?

Förhoppningsvis är han okunnig om vilken version av objektivet det är han försöker sälja, så att han i själva verket tror att han lagt ett högt pris på förra generationens, men som du säger inte bör kosta mer än max 2/3.
 

PMD

Aktiv medlem
Blocket har hittat på nåt listigt sätt att göra det svårt att referera till bilden så jag har inte lyckats söka efter den på Google. Jag gissar att bilden är kopierad från en annan webplats nånstans.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Blocket har hittat på nåt listigt sätt att göra det svårt att referera till bilden så jag har inte lyckats söka efter den på Google. Jag gissar att bilden är kopierad från en annan webplats nånstans.
Bilden är från catawiki.com.
Googla canon eos 40D canon zoom ef 28-80mm
 
  • Gilla
Reaktioner: PMD

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Snälla, förutom länken, kan Ni göra screenshots av annonser, kl 18 på kvällen finns inte annonsen kvar (i alla fall öppnas inte när jag klickar länken).
 

PMD

Aktiv medlem
"fokusering utan tjat. Inga gummiband som är utdragna."

Skönt att den inte tjatar. Var sitter gummibanden?
Google föreslår "without fuss" som översättning av "utan tjat", men vad gummiband är översatt från är lite oklart. Eventuellt kan säljaren syfta på gummit på fokuserings- och zoomringen.

Den första bilden finns enligt Google Lens enbart på Blocketannonsen.
 
ANNONS