Annons

Sony a7rIII Firmware 3.01

Produkter
(logga in för att koppla)

Znutt

Aktiv medlem
Hej
Uppdaterade nyss till senaste versionen
Det var ovanligt slött. Blev rädd att den hängde sig.....
Men det gick bra
Det var ”återställer kameran automatisk” där den tuggade länge.
Kan vara bra att veta. Eller var det bara min!
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Uppdaterade båda mina kameror nyss. Inga problem!
Och jag tror majoriteten inte kommer se skillnad mellan v3.00 och v3.01.

/Stefan
 

Znutt

Aktiv medlem
Hej
Jag märker ingen skillnad.Var väl lite fixar för version 3. Inga nya saker tro.
 

Stene_68

Aktiv medlem
Hej
Uppdaterade nyss till senaste versionen
Det var ovanligt slött. Blev rädd att den hängde sig.....
Men det gick bra
Det var ”återställer kameran automatisk” där den tuggade länge.
Kan vara bra att veta. Eller var det bara min!
Min AF på A7r iii:an slutade plötsligt att fungera efter att jag uppdatertat . Vet inte om det berodde på uppdatteringen men Infocare sa att det var någon inställning (oklart vilken) som orsakat det och att den fungerade efter en reset. Den fungerade efter installationen och jag hade inte gjort någon ändring av inställningarna när AF plötsligt slutade att fungera när jag fotade. Har någon drabbats av samma problem eller hört talas om det?
 

Znutt

Aktiv medlem
Min AF på A7r iii:an slutade plötsligt att fungera efter att jag uppdatertat .......
Hej
Hur har det gått
Har precis varit i USA i drygt 3 veckor.
En gång slutade slutaren att funka. Visade sig att jag på någon snabb knapp kommit åt och ändrat till självutlösare. Annars har jag ej märkt något mer än att den funderat jätte bra. Batteriet räcker en hel dag utan problem.

Med vänlig hälsning
Rikard
 

Stene_68

Aktiv medlem
Hej
Hur har det gått
Har precis varit i USA i drygt 3 veckor.
En gång slutade slutaren att funka. Visade sig att jag på någon snabb knapp kommit åt och ändrat till självutlösare. Annars har jag ej märkt något mer än att den funderat jätte bra. Batteriet räcker en hel dag utan problem.

Med vänlig hälsning
Rikard
Verkstaden sa att det berodde på någon inställning användaren gjort och den funkade igen efter en återställning. Hade dock inte ändrat någon inställning när den slutade att fungera så jag vet inte. Kameran hade fått en smäll i bilen när jag var tvungen att bromsa för att en lastbil körde ut framför mig så jag var rädd att det var det som orsakat felet. Annars hade jag själv nog testat med en återställning men butiken ersatte min utgift i alla fall vilket de inte hade behövt göra så slutet gott allting gott hoppas jag.

Mvh

Sten
 

Gille Spie

Aktiv medlem
Stjäl tråden
Någon som haft problem uppgradera firmware på A7RM3a?
Funkar inte för mig
Hittar inte kameran.
Fabriksåterställa först hjälpa?
Hälsningar
Gunnar Spång
 

SmillaTheCat

Aktiv medlem
Stjäl tråden
Någon som haft problem uppgradera firmware på A7RM3a?
Funkar inte för mig
Hittar inte kameran.
Fabriksåterställa först hjälpa?
Hälsningar
Gunnar Spång
Förmodar att du syftar på ILCE-7RM3A och på Sonys svenska sida för support & hämtningar https://www.sony.se/electronics/support/e-mount-body-ilce-7-series/ilce-7rm3a finns ingen ny version för uppdatering av ILCE-7RM3A .
Det borde innebära att version 1 (som din kamera förmodligen har) är den aktuella och senaste.
 
ANNONS