Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rekommendera mig uppgradering för min kamerautrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

peshti

Medlem
Hej!

Jag behöver lite rekommendationer för att förbättra mitt fotograferande!

Nu är de såhär att jag har fotat en del med naturligt ljus och känner att jag kan det rätt bra, man kan alltid uytvecklas men jag är redo för nya utmaningar.

Så jag undrar om inte ni kan rekommendera mig lite utrustning som gör fotograferandet lite mer utmanade men kul?

Det jag äger idag är en canon 5d iii med en del objektiv, Canon SPEEDLITE 600EX-RT inkl. diffuser och även en trigger för speedliten. Jag tänkte köpa en softbox, så jag kan använda speedliten lite löst.

Är detta allt? Eller behöver jag mer?

Tack

Peshti
 

Sladdfantomen

Aktiv medlem
Du har ju redan riktigt bra grejer så kika på stativ, softboxar, paraplyer till din speedlite & att kanske skaffa fler 600 EX-RT....
 

Pocca

Aktiv medlem
Utrustning svaret?

Jag undrar om ny utrustning är svaret. Visst kan man få en tillfällig boost men den brukar plana ut rätt fort. Varför inte testa nåt nytt inom foto och grotta ned dig lite där? Kunskap har man alltid nytta av och kan utnyttja inom andra delar inom fotografin. Makro, street, studio med allt vad det innebär av ljus mm, sportfoto , landskap, par/vigsel, baby/barnfoto osv. Finns ett helt hav av ny kunskap att ta till sig och växa som fotograf.

Lycka till!
 
ANNONS