Annons

7D eller 70D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Abe Normal

Aktiv medlem
Jag har en 70D i bokhyllan, vid goda ljusförhållanden skulle jag välja7D med tanke på mycket kamera för pengarna.

/Ulf
 

hedtjarn

Aktiv medlem
Köpte min första beggade 7D för drygt ett år sedan. Gick från en 600D. Helskotta i bräket säger jag bara vilken hejdundrandes kamera! Den är helt otrolig att jobba med och uppfyllde samtliga av mina krav: fenomenalt fokussystem (perfekt till fåglar eller barn etc.), kulsprutande seriebildstagning samt buffertminne som pallar runt 20 bidler RAW+JPG (då den finaste och största upplösningen för jpg-filen).

Fick den för 3500kr på grund av att den rullat ganska långt (80k enligt säljare men 130k enligt eoscount.com, var något naiv och visste inte att man kunde kolla) och var aningens defekt där blixtskon trodde det satt en blixt i för jämnan (repades hos Canon och pröjsade runt 1000-lappen). På grund av att kameran började tappa kommunikationen med batteriet ca 4 veckor innan Islandsresa så panikköpte jag ytterligare en 7D i halv panik på Blocket för 4500kr. Den hade rullat ca 3k bilder och var i nyskick.

Summa summarum. Förbaskat mycket kamera till ett grymt pris! Senast idag har jag sett en 7D som rullat runt 35k här på köp-och-sälj-sidan för under 3000kr. När du snokar runt så begär att säljaren kolla kameran på Eoscount.com och gör en skärmdump.

Skynda att fynda helt enkelt! Du komemr absolut inte att bli besviken :)
 

Widde 37

Ny medlem
Billigt?

Canon eos 7D för 6990:- på Elgiganten till och med den 1/2. Dom har kört flera driver och började med julreklam för samma pengar. Tror ni den kommer att sjunka mer eller stannar den där?

Jag har köpångest.

/LW
 

Grumme

Aktiv medlem
Jo, 7D känns riktigt lockande.
Kan inte någon skriva lite bra saker om 70D också, för att spä på min beslutsångest lite? ;-)

Läste precis om den inbyggda HDR-funktionen som 70D har. Är den bra och/eller användbar?
Jag vet att det finns datorprogram som gör samma sak, men jag känner mig själv så pass väl, att jag vet att det aldrig skulle bli av då.
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Fick jag välja mellan 7D och 70D för samma pengar, skulle valet bli 70D som är mer modern, lite bättre sensor, lite mindre brus, bättre filmning, fokussystemet är sannolikt bättre. HDR-funktionen funkar bra men separat software funkar ännu bättre, ungefär så :)

Hoppas det ger lite beslutsångest ;)

/Ulf
 

Grumme

Aktiv medlem
Fick jag välja mellan 7D och 70D för samma pengar, skulle valet bli 70D som är mer modern, lite bättre sensor, lite mindre brus, bättre filmning, fokussystemet är sannolikt bättre. HDR-funktionen funkar bra men separat software funkar ännu bättre, ungefär så :)

Hoppas det ger lite beslutsångest ;)

/Ulf
Jo lite ger det, men knappast mer än innan.
För samma pengar skulle jag också välja 70D, så där är vi överens. Men nu är ju en begagnad 7D nästan hälften så dyr som en 70D, och då är valet inte lika självklart.
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Jo lite ger det, men knappast mer än innan.
För samma pengar skulle jag också välja 70D, så där är vi överens. Men nu är ju en begagnad 7D nästan hälften så dyr som en 70D, och då är valet inte lika självklart.
Exakt, det var ju det jag skrev innan, att 7D är mer kamera för pengarna :)
 

Sladdfantomen

Aktiv medlem
Jag skulle ha valt en 7D, jag har tidigare ägt en & med dagens pris speciellt om man köper en begagnad så är det svårt att få mer "kamera för pengarna" än man får med en 7D...

Sen så har vi ju alla olika syn på vad som är viktigast när vi köper en ny kamera, jag prioriterar ergonomin & direkt åtkomst till funktioner via separata knappar & inte en massa bläddrande i olika menyer så för mig är det som gör att jag skulle välja 7D före 70D även om dom kostade lika mycket!!
 

Grumme

Aktiv medlem
Ja jag vet att det blir lite crossposting nu, men jag ska snart lämna den här tråden.
Vill bara tala om att det blev en begagnad 7D, som vi ser fram emot att få leka med. :)
 
ANNONS