Annons

100 Strangers

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasfj

Avslutat medlemskap
Gatuporträtt är spännande och jag har periodvis hållit på med det. Min defintion av gatuporträtt är ett fotografi av en okänd person som man träffar och ber att få ta ett porträtt av.

För att utmana mig har jag gått med i en grupp på Flickr som heter 100 Strangers.

https://www.flickr.com/groups/342582@N20/

Är ni lika fascinerade av gatuporträtt som jag?

Okänd kvinna i Bangkok, Nikon D750, 50/1.4D, f/5.6, 1/60s, ISO 100
 

Bilagor

Jonah Lake

Avslutat medlemskap
Tar först frågar senn

För mig handlar det om att fånga momentet innan och inte får det poseat/stageat. Sedan gå fram och fråga om det är ok att använda bilden.

Denna bilden togs i Chester, England på en kille som hade kafferast. Såg så mysigt ut med kaffekoppen, en cigg i handen och en bok i andra. Nuförtiden när alla står med telefoner. Var ute och fotade i gränder och så bara stod han där. En av min favorit streetbilder från förra året.

Fujifilm XT2, XF23mmf2, Silver efexpro

Inst: @stayuntilforever
 

Bilagor

jonasfj

Avslutat medlemskap
För mig handlar det om att fånga momentet innan och inte får det poseat/stageat. Sedan gå fram och fråga om det är ok att använda bilden.

Denna bilden togs i Chester, England på en kille som hade kafferast. Såg så mysigt ut med kaffekoppen, en cigg i handen och en bok i andra. Nuförtiden när alla står med telefoner. Var ute och fotade i gränder och så bara stod han där. En av min favorit streetbilder från förra året.

Fujifilm XT2, XF23mmf2, Silver efexpro

Inst: @stayuntilforever
Gillas! Bra bild!
 
ANNONS