Annons

Gammal 2019-01-14, 16:06
Sten-Åke Sändh

martinot skrev: Har sett att beg.marknaden (tex. på Nikonsidan) även den direkt påverkats av prishöjningar på nyförsäljningssidan, och tyvärr gått upp de också. Så verkar som om det normalt tyvärr slår igenom även där.

Vill ni köpa några nya eller beg. objektiv så är mitt råd att passa på så fort som möjligt.
På kort sikt så är det ju inte alltid tillgång och efterfrågan som styr. Även relativ positionering kan säkert förklara en del och ditt exempel är väl ett som tyder på det.
Gammal 2019-01-14, 16:15
Sten-Åke Sändh

wolken40 skrev: Håller med dig Sten-Åke. Det som är bekymmersamt är att prisökningen på Sony 70-200/4 drabbar hobby/prosumer-fotografer. Yrkesfolk eller de med stor plånbok köper alltid 2.8-varianten oavsett pris.
Håller med. Det måste finnas prisvärda alternativ till GM.

Jag har ju framhållit i en annan tråd om FW-uppgraderinge till A7 III:orna (2.1) att det betydligt förbättrade stödet för de äldre A-mountobjektiven med inbyggd fokusmotor och de AF-funktioner som inte fungerat väl tidigare med adapter LA-EA3 nu faktiskt gör det på ett utmärkt sätt. Det gör ju också att en del kanske ser alternativ i begagnade objektiv som Sony 70-400mm G för A-mount. Vad jag sett så verkar det funka väldigt bra med både lock on AF pch Eye Focus. Även Sigma telezoomar för A-mount kan ju vara ett hyfsat lockande alternativ efter FW-uppgradering av A7 III och A7r III.
Gammal 2019-01-14, 16:30
Fredrik AVT

Det är bl a detta samt prestandan på FE 24-70/4 som håller mig kvar vid EF fattning och som gör att jag har noga koll på Canonhus då det alltid finns lite risker med att köra EF på FE. Men FW 2.1 var ett väldigt sympatiskt drag. Tyvärr har Sigma ännu inget 70-200/4 Art/Sports.
Besvara

Bokmärken

Taggar
objektiv , sony

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:18.

B+W Filter