Annons

Filma evenemang

Produkter
(logga in för att koppla)

Infinity_GA

Ny medlem
Jag har tänkt byta min nuvarande digitala filmkamera, inte för att det är något fel på den men saknar vissa funktioner.

Jag filmar med stativ ca 30m rakt framifrån idrottsevenemang på matta ca 12x12m bra upplyst.

Vill ha förslag på digital filmkamera med extern mikrofon, dubbla minnesplatser, manuell optisk zoom och antingen wifi eller fjärrkontroll med lång räckvidd då jag inte kommer att stå bredvid kameran.
Jag har googla och sökt men får ej fram den infon jag vill ha, hoppas ni kan hjälpa med förslag.
Prisbilden är max 25k men gärna billigare ;D
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ring Scandinavian Photo och prata med dem.
När det gäller ljud så vill man ta upp det så nära källan som möjligt. Kan du placera en ljudinspelare nära mattan så vinner du mycket på det. Men det är inte alltid det är som man vill.
 

Falumas

Aktiv medlem
En Nikon Z6 med en Ninja V.
Hellre två bra än en jättebra är annars min rekommendation. Blir mycket bättre slutresultat om dom kan växla mellan två eller fler i efterbehandlingen.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Vad ska det bli för slutprodukt? Är det meningen att man ska se hela evenemanget från början till slut eller är det en sammanfattning, dokumentär, reklamfilm?
 
ANNONS