Annons

Förstärka blodådror i blek hy

Produkter
(logga in för att koppla)

gorse

Aktiv medlem
Jag har fotat en modell med väldigt blek hy. Man kan ana vener under hyn. Jag tyckte det var lite coolt, och undrar om det finns någon känd och allmän metod i tex photshop att förstärka transparansen i hyn så venerna syns ytterligare? Det blir liksom en blå ton just där venera syns och även en viss flammighet i rött. Ser så attans sprött ut och jag gillade det. Det syns alltså i uringningen på brösten och även på överarmarna och något på halsen likaså.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
I LR hade jag bara ökat mättnaden den blåa färgen. Hoppas resten av bilden saknar blått i sig.



/Stefan R. Nilsson
Alla stavfel beror på Tapatalk
 

gorse

Aktiv medlem
Huden blev väl inte så värst blå, men resten av bilden fick en ton av blått. Jag kanske vred till det för mycket. Skall prova en gång till innan jag terrar med bilder.
 

illiaca

Avslutat medlemskap
Pröva att använda en svag pensel och "burn tool" över blodådrorna. Du får följa dem ganska noga med penseln.

Det skulle kanske kunna göra dem mer deffinierade
 

Dez

Aktiv medlem
Om du ska ha svartvit bild kan du prova med olika filter i Picasa. Ett rött/lila filter borde framhäva ådrorna.
 

Mikael Wikner

Aktiv medlem
Hur kan hon få blåstick? Resten av huden har väl inga nyanser av blått?



/Stefan R. Nilsson
Precis som Stefan säger så är nog huden befriad från blåstick. Prova med att markera området där venerna är. Kopiera sedan markeringen till ett nytt lager med "luddig" kant som du lägger ovanpå originalbilden. Gör sedan förstärkningen enbart på det nya lagret så ska det nog lösa sig. Dvs om du använder photoshop.

Lycka till!
Micke
 
ANNONS