Annons

Vad har hänt med min kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Annapahl

Aktiv medlem
Jag skulle testa att ta kort med min gamla D50 idag och när jag tog kort fick jag ett väldigt märkligt resultat. Vad är det som har hänt? Jag har testat att sätta i ett nytt minneskort och annat objektiv men med samma resultat.
 

Bilagor

Spaceman Spiff

Aktiv medlem
Det där är ett klassiskt exempel på sensorfel. Tyvärr blir det nog kostsamt att byta sensor. Skall jag gissa så blir det mellan 1.500kr och 3.000kr. Båda fallen är för mycket att lägga på en gammal D50.

Sorry om jag är en partypooper! 😫

/Jon - kamerahandlare med erfarenhet
 

Annapahl

Aktiv medlem
Det där är ett klassiskt exempel på sensorfel. Tyvärr blir det nog kostsamt att byta sensor. Skall jag gissa så blir det mellan 1.500kr och 3.000kr. Båda fallen är för mycket att lägga på en gammal D50.

Sorry om jag är en partypooper!

/Jon - kamerahandlare med erfarenhet
Åh, vad surt!

Nu är detta egentligen bara min reservkamera och min ligga på stranden-kamera men trist är det i alla fall. Vågar inte ta på mig några fotouppdrag utan en fungerande reservkamera vid min sida. Jag får väl kika på Tradera eller andra köp och sälj-sidor efter en ny reservkamera.
 

afe

Aktiv medlem
Raderat inlägg som strider mot forumreglerna. Annonsering av produkter för försäljning och liknande är endast tillåter i Köp/Sälj för privatpersoner om icke annat överenskommits.

/Mod
 

Annapahl

Aktiv medlem
Chattade med Nikon precis och de trodde också att det var sensorfel.

Jag som igår satt och drömde om att få köpa ett eller två nya objektiv måste nu istället ge mig ut efter en ny kamera.
 

Drogen

Aktiv medlem
Får du samma fel hela tiden så är det nog stor sannolikhet att det är sensorn. Jag har dock fått ganska exakt samma resultat från en Canon 7D tidigare. Efter lite felsökning och uteslutningsmetoden så visade det sig att det var kortläsaren. Kan ju vara värt att utesluta den (om du använder separat kortläsare). Tråkigt att köpa ny kamera och filerna ser likadana ut... ;)
 
ANNONS