Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Felmeddelande vid bilduppladdning

Produkter
(logga in för att koppla)

poncar

Aktiv medlem
Har nu under några dagars tid försök ladda upp nya bilder till mina "album" på fotosidan.se, men får varje gång detta felmeddelande:

Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable
Guru Meditation:
XID: 1253723489

Varnish cache server

Jag är noga med att inte överskrida maximal bildstorlek vid uppladdning (brukar hålla bilderna max 2000 px på längsta sida)

Det här problemet tycks återkomma periodvis. Däremellan brukar uppladdningen funka utan problem.

Vad är det som felar?

Med vänlig hälsning Pontus Carlweitz
A.K.A poncar
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ja vi har fn trassel med vår proxy/cache - felsökning pågår.

Blir det så varje gång, med varje bild eller kan du se något mönster? Det kommer in bilder hela tiden så det är inte ett generellt problem, så lite klurigt att hitta vilka som råkar ut för det.
 

poncar

Aktiv medlem
Ja vi har fn trassel med vår proxy/cache - felsökning pågår.

Blir det så varje gång, med varje bild eller kan du se något mönster? Det kommer in bilder hela tiden så det är inte ett generellt problem, så lite klurigt att hitta vilka som råkar ut för det.
Hej igen!
Det enda mönster jag kan se är att problemet med uppladdning kommer i perioder, och då funkar det inte med någon bild, oavsett storlek osv (brukar i regel ladda upp bilder i storleken 1920 x 1080) Men sedan rätt vad det är -ibland efter några dagar, ibland efter en vecka eller mer- så kan det plötsligt funka igen.

Vet inte om det är till någon hjäkp för er i att lokalisera felet. Hoppas det löser sig inom kort.
Tack för svar,
Mvh Pontus
 
ANNONS