Annons

X-T30 överladdning bilder till iPhone 7

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Nyss packat upp X-T30 och börjat testa lite och försöker få den att ladda över bilder till min iPhone 7 (IOS 13.3) men det går väldigt dåligt. Funkar typ bara var 5:e gång och när jag väl lyckas para ihop dem så går överladdningen ytterst långsamt. Bilderna jag lyckas få över är bara 1,8 mb jmf med iPhonens bilder som är på 3 mb.
 

Kinsiz

Ny medlem
Appen är ju ökänt dålig tyvärr, men jag har lyckats tvinga den funka via min xt30 mer än sällan om jag först Bluetooth-parar och sedan skickar några bilder från kameran 'bildöverföringsuppdrag', varpå den vanliga överföringen via 'importera bilder' från appen funkar problemfritt efteråt.

Jag orkar då aldrig vänta på att den ska 1 av 5 ggr lyckas kopplar upp mot kameran från appen. Kasst är bara förnamnet 🙂
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Appen är ju ökänt dålig tyvärr, men jag har lyckats tvinga den funka via min xt30 mer än sällan om jag först Bluetooth-parar och sedan skickar några bilder från kameran 'bildöverföringsuppdrag', varpå den vanliga överföringen via 'importera bilder' från appen funkar problemfritt efteråt.

Jag orkar då aldrig vänta på att den ska 1 av 5 ggr lyckas kopplar upp mot kameran från appen. Kasst är bara förnamnet 🙂
Jag har både Canon och Fuji. Appen för Fuji är usel, Får den sällan att fungera.
Den app jag har för Canon fungerar perfekt,
Jag jan styra kameran perfekt och ladda ner raw-bilder.
Fuji bör gå en kurs.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Köp en otg-adapter (iphone equivalent då förstås) och en liten smidig kortläsare till din Iphone. Själv har jag det till min android-mobil. Fungerar varje gång och går MYCKET snabbare än att krångla med Fujis värdelösa app. Det roliga är att Fuji-appen fungerade UTMÄRKT tillsammans med min Fujifilm X100F fram tills för nån månad sen när jag skaffade en X-T100. Det krånglade från första stund och nu går det inte föra över bilder från min X100F heller. Undrar om det var X-T100:an som på nåt sätt fuckade upp appen eller om det kom nån uppdatering runt samma tidpunkt som totalförstörde appen?

Här Panasonic ett föredöme! Deras app fungerar VARJE gång! Snabbt och smidigt OCH det går att överföra raw filer också! Panasonic är utan tvekan min favorit, om de bara hade ett mellansegment med aps-c kameror så hade jag inte ägt några fujifilm.
 
ANNONS