Annons

Flickr - radera många bilder, dålig överblick!?

Produkter
(logga in för att koppla)
Flickr ska ju vara den bästa molntjänsten i världen för bilder.
Men... vet inte om det är jag som missat nåt eller om det e otroligt dålig överblick på bilderna om man vill radera ett antal från flickr??
Man har sina kvadratiska små bilder som man lägger i organizr, fortfarande kvadratiska som man då med ett enkelt klick kan radera från flickr.
Men jag har tusen bilder i ett album och vill radera hälften. Det är mycket svårt att se vad det är för bilder i de små fyrkanterna! Kan man på nåt sätt svepa över bildern och se dem i rätt format?? Annars måste man ju radera dem en och en med tre klick och flytta musen. oerhört osmidigt och tidsödande.

Är flickr så här dåligt?
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag använder bara Flickr sporadiskt. Är inte så imponerad av dess hantering men det är ju gratis och bilderna visas i originalkvalité så för mig duger det för mina små behov.

1000 bilder i ett Album. Vem orkar titta igenom så många bilder?

Färre bilder och att dela upp dem på flera album kanske kan vara en idé?
 

Per Dahlgren

Aktiv medlem
Ett sätt är att i Organizer-vyn klicka på Zoom-pilarna (de i övre högra hörnet) på första bilden.
Då Zoomas bilden ut och det finns en Select-klickruta längst ned. Den går att växla På/Av med Space-tangenten. Sen stega till nästa bild med piltangenten och fortsätt genom alla bilder.

Efter det har man de valda bilderna som 'Selected' i Organizer.

Jag skulle sedan lägga dessa i ett nytt tillfälligt Album så man sen kan kolla igenom bara detta album innan man väljer alla bilder i just det albumet och kör Delete.
 
Ett sätt är att i Organizer-vyn klicka på Zoom-pilarna (de i övre högra hörnet) på första bilden.
Då Zoomas bilden ut och det finns en Select-klickruta längst ned. Den går att växla På/Av med Space-tangenten. Sen stega till nästa bild med piltangenten och fortsätt genom alla bilder.

Efter det har man de valda bilderna som 'Selected' i Organizer.

Jag skulle sedan lägga dessa i ett nytt tillfälligt Album så man sen kan kolla igenom bara detta album innan man väljer alla bilder i just det albumet och kör Delete.
Det här låter som det jag är ute efter!
Men zoompil? Jag kollar men hittar ingen.
Om du vill och har möjlighet får du gärna visa en skärmdump.
 

Per Dahlgren

Aktiv medlem
Fel av mig... Zoom-pilarna finns inte i Organizer vyn utan bara i Camera Roll.
Förtar lite av nyttan för dig då för där kan man inte jobba med ett album i taget.
 
Fel av mig... Zoom-pilarna finns inte i Organizer vyn utan bara i Camera Roll.
Förtar lite av nyttan för dig då för där kan man inte jobba med ett album i taget.
Den här funktionen kände jag inte till. Väldigt bra ändå!
Så här skulle det se ut i organizr. Man för musen över thumbnailsen och bilderna zoomas ut, sen väljer med en tangent. Så mycket smidigare och överskådligare det skulle va!
 
ANNONS