Annons

Fotosidan har fått ny design

Produkter
(logga in för att koppla)

Torun

Aktiv medlem
Jag vill ha tillbaka rullgardinsmenyerna. Kommer snabbt att få musarm om det skall vara såhär. Och vill jag till poolen som ligger sist i alfabetet får jag scrolla hela sidan - eller har jag missat något? Kanske går det att lägga en genväg men då måste jag gå till min egen sida först.

I övrigt tycker jag det ser snyggt ut.
 

palwin

Avslutat medlemskap
Jodå, finns många ställen att pilla så att det blir konsekvent. Det arbetet kommer nog ta ett par veckor (minst). :)
Varför lägger ni upp en design som inte är klar och testad? Normalt så brukar man göra designen, tester osv. på en separat server. När det är klart så brukar man stänga ner sajten under några timmar för att uppdatera med den nya designen.
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
Varför har bilden fått stå tillbaka i den nya designen? Är inte just bilden själva själen i Fotosidan?

Bildpoolerna har placerats längst ner i högerspalten. Är den prioriteringen en slump eller ett medvetet grepp? I så fall varför?
 

Kustbo

Aktiv medlem
Jag svarade att Adblock skulle kunna vara en enkel lösning eftersom vi inte kan ställa kravet att alla annonsörer skall ha statiska annonser.
Jo visst och det var det jag upplevde som "goddag yxskaft" Du är chef på sidan och då bestämmer Du vad som ska in, och kan då ställa vilka krav du vill!!
Vill annonsörerna synas på denna sida vilket de vill om de är inom fotobranschen så anpassar de sig efter de krav som gäller på denna plats!.

Följden av att ändra till "no flashing" är att FS sannolikt får fler medlemamr och då blir mera intressant för annonsörer då besöksfrekvens och medlemstal ofta styr annonsörerna så i slutändan kan det mycket väl sluta med att ni tjänar mera på det, och jag ser ju tydligt att jag inte är ensam om att tycka/må illa av dessa eländesannonser.

Det är extremt störande att läsa löptext som man finner intressant när blicken hela tiden störs av blinket till höger, lika illa blir det som nämts när man tittar på stämningsfulla bilder och så börjar det fladdra intill bilden tar bort nöjet ganska rejält.

Jag har inget emot annonser på ett forum och vill som de flesta veta om det är bra pris på något jag behöver någonstans så därför är Adblocker ingen lösning!

Hoppet är ju det sista som överger människan så jag håller det uppe så får vi se vad som händer
 

Rind

Aktiv medlem
Känns lit tokigt att nyheter mm är till vänster och att det kan vara både två och tre högerkolumner med reklam osv. Kändes skönare med länkar mm till vänster och resten till höger. Jag är van att hitta det jag finner i mitten. Men nu plötsligt skall jag titta till vänster.

Tillhör även de som gillade rullningslisten
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det nämndes tidigare att sidan är vänstertung och konstig. Efter att nu ha dragit igång min bärbara så kan jag bara hålla med. Skärmen är 14"/1280x800 och att komma in på förstasidan är ingen lustig syn. Eftersom nyheten har en bild överst och texten hamnar längst ned på skärmen så blir resultatet att man stirrar som ett fån på Veckans Bild eller något annat i den häraden. Det blir lite mindre uselt om man går över i fullskärmsläge så att allt utom själva webbsidan försvinner, men ni kan ju inte på fullt allvar mena att det är så man ska göra för kunna använda sidan?

Har ni ens testat designen på mindre skärmar? Det känns nämligen inte så...
 

JazzBass

Aktiv medlem
I överlag gillar jag nya designen, men jag sällar mig till dem som saknar rullgardinsmenyerna. Det gick snabbare med dem att ta sig dit man ville på FS. Jag saknar speciellt mycket rullgardinsmenyerna för att ta mig till de olika subforumen. Saknar även rullgardinsmenyn för att ta mig till de pooler jag är medlem i. Det gick mycket snabbare förut - med ett enda klick kom man nästan vart som helst på sidan. Nu blir det mycket mer mellanklick och det är jobbigt. Fixa åtminstone en snabblänkar till de olika subforumen, annars misstänker jag att jag börjar besöka dem mindre frekvent än hittills. Fler klick är bara jobbigt för det betyder att det går avsevärt långsammare att surfa. Ju mindre klick för att ta sig dit man vill, desto bättre.

Var hittar jag genvägarna alla talar om?
 

nonno

Aktiv medlem
Ser bra ut. Får utforska lite mer senare.

Nu när ni ändå håller på så ...
Varför inte en ny bildpool. "SOC" eller Straight of camera.
Vore kul med bilder som inte är Photoshoppade till max utan totalt oredigerade och obehandlade, inte ens nivåer eller vitbalans eller nåt.
Då får vi ju se vilka som är fotografer och vilka som är photoshoppare.

mvh till staff.
Ett riktigt spännande förslag med ny bildpool SOC, särskilt som väldigt många inte är villiga att kryssa i om bilden är manipulerad eller inte. Det finns ju bilder som är fantastiska och som jag skulle vilja lära mig att skapa liknande effekter direkt i kameran. Men är bilden fantastisk pga en snyggt gjord bildredigering, är det ju dödfött att försöka få till liknande effekter bara med kamerans hjälp.
/Nonno
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
Ett riktigt spännande förslag med ny bildpool SOC, särskilt som väldigt många inte är villiga att kryssa i om bilden är manipulerad eller inte. Det finns ju bilder som är fantastiska och som jag skulle vilja lära mig att skapa liknande effekter direkt i kameran. Men är bilden fantastisk pga en snyggt gjord bildredigering, är det ju dödfött att försöka få till liknande effekter bara med kamerans hjälp.
/Nonno
Men hur blir det i praktiken? Allt fler fotar ju RAW och de kräver efterarbete. Eller menar du pålagda effekter, där man tillför saker som inte fanns i originalbilden?
 

nonno

Aktiv medlem
Profilsidan

Profilsidan blev inte snygg efter att album har placerats i spalten längst till höger. Bilderna som man vill visa på profilsidan borde få en överordnad placering i förhållande till alla album.
Vore mycket snyggare och ge ett "renare" intryck om albumen fortsättningsvis är placerade under bilderna/bildspelet som man själv valt att särskilt visa upp. Nu ser det bara plottrigt ut.
/Nonno
 

nonno

Aktiv medlem
Men hur blir det i praktiken? Allt fler fotar ju RAW och de kräver efterarbete. Eller menar du pålagda effekter, där man tillför saker som inte fanns i originalbilden?
Jag menar både pålagda effekter och/eller att man tar bort olika detaljer. Säkert finns det en bättre definition på vad som kan räknas som "direkt ur kameran".
/Nonno
 

JazzBass

Aktiv medlem
Profilsidan blev inte snygg efter att album har placerats i spalten längst till höger. Bilderna som man vill visa på profilsidan borde få en överordnad placering i förhållande till alla album.
Vore mycket snyggare och ge ett "renare" intryck om albumen fortsättningsvis är placerade under bilderna/bildspelet som man själv valt att särskilt visa upp. Nu ser det bara plottrigt ut.
/Nonno
Jag instämmer. Det ser snyggt ut men är rätt opraktiskt.

Sen efterlyser jag fortsättningsvis ett bättre sätt för att navigera mellan subforumen, då rullmenyerna tidigare funkade utmärkt för ändamålet.

E: Länkarna till mina grupper under "Bilder" funkar f.ö. inte. Det kanske ni jobbar på dock. Saknar samma lista på grupper när man klickat på "Grupper" i menyn.
 

johnerik

Medlem
Menyhanterung

Vi har tagit bort rullgardingsmenyerna och menyn kommer vara sådär. Vi kommer skriva en nyhet där vi motiverar de olika sakerna.
Den nya menyhanteringen är skitdålig. Nu får man bläddra oändligt långt innan man kommer till exempelvis "Slussen". Gå tillbaka till rullgardin!
/John-Erik
 

gatosi

Aktiv medlem
Även om jag skriver det som redan många andra har skrivit så gör jag det ändå bara för at peka på att det faktiskt är en försämring: Att rullgardinerna kom bort.
Snälla ni, inte alla som har supersnabbt bredband!
Och även om det finns de omtalade "genvägar" då börjar man väl koka i sin egen gryta och tittar bara på de forum som man la in där istället för att göra lite sidohoppar då och då. Det känns fattigare än förut.

Jag föstår de som blev irriterade ab rullgardinernas eget liv. Men det ursakade mindre krångel än alla dessa tudentals klick nu.

Utöver det visas bilderna på ett konstigt sätt. De har ingen bakgrund ovanför bilden. Bildens övre kant är samma som bakgrundens kant. Det kan ju inte vara tänkt så, eller?
 

gatosi

Aktiv medlem
Jag behöver inte heller se min profiltext på t.ex. min kommentarsida eller andra profilsidor. Vem jag är vet jag själv, och går jag på andras profiler så räcker det för min del att ha läst deras presentation en gång. Jag behöver inte ha de vid sidan om hela tiden.

På kommentarsidan måste vståndet mellan kommenterade bild och kommentar förstoras.
 
ANNONS