Annons

Någon som har fotograferat spöken/änglar ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars_E

Aktiv medlem
Riktigt go bild, precis min likör :)

Nu till flummet.
Vad ser ni för skumt i min bild då...
Bry er inte om tigern, hon har Clint Eastwoodkomplex, annars är hon helt normal.
Det dyker upp sånt här lite här och var på bilder.
Ska vara lite tråkig nu, det är oftast sånt som i det här fallet.
En blöt frontlins.
Men visst ser det fränt ut :)
 

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
aha, där ser man lite bättre ja! tack för den. Verkar som nåt smalt som sticker uppåt från mitten, men även neråt från mitten och även två spröt "framåt" i ändarna, hmmm. Skulle inte tippat på skärmseglare själv men å andra sidan har jag inget bättre förslag heller :)
 

96781

Aktiv medlem
Unjefär så såg skräpet ut som jag fick på sensorn en gång när jag inte hade aktiverat den automatiska sensorrengöringen, mycket irriterande och den syns iregel först när man har en ren bakgrund som denna.
En tanke så god som någon att det kan vara skräp på sensorn. Tycker dock föremålet ser för regelbundet ut för att vara skräp. Det verkar även vara belyst i framkant. Jmf solbelysningen på flygplanet och kanonen. Bilden är tagen kl. 13.20 den 4/8 2011. Om kameran var inställd på sommartid el. ej vet jag inte. Jag lägger in originalbilden i mitt album.
 

Modestil

Aktiv medlem
Blurade för ansiktena på barnen i bilden (min fru till höger när hon var liten).
Fotografiet är scannat och jag ringade in vad som ser ut att vara ett ansikte. Kan någon försöka förklara varför det är såhär?

Har det något att göra med dålig filmrulle/kamera?
 

Bilagor

ANNONS