Annons

Mitakon 35mm f0.95 för Fuji

Produkter
(logga in för att koppla)

ankhare

Medlem
Jag är lite sugen på att köpa ett Mitakon 35mm f0.95 för Fuji. Frågan är bara vart man ska handla den ifrån? Jag vill helst också ha varianten i silver. Finns det återförsäljare i Sverige? Någon internetbutik där jag helt inte riskerar någon 200 dollars avgiftsöverraskning? Har någon erfarenhet att köpa direkt av tillverkaren - deras FB-sida verkar full av personer som undrar var deras objektiv har tagit vägen efter att ha köpt det.

Tips emottages tacksamt!
 

Brix

Aktiv medlem
Jag köpte mitt från https://www.eglobalcentral.eu/
Kostar bara ca. 4k där vilket är mycket billigare än här i sverige :)
Ingen tull eller moms då de först skickar till england och sen skickar vidare till slutdestinationen :)
Tyvärr verkar det inte finnas i silver där dock.

Det är annars absolut ett objektiv jag rekommenderar :) Bilderna från det får lite av en "vintage" look, men samtidigt så är det skarpt, har hög kontrast och en mycket fin bokeh :) Även byggkvalitén är på topp :)
Enda nackdelarna med det tycker jag är den steglösa bländarringen samt att det lider av en hel del flare.
 

ankhare

Medlem
Ja det kanske är en väg. Det var ett tag sedan jag handlade on-line men för 10 år sedan gjorde jag det ofta och då blev det ju aldrig några påslag. Senast köpte jag från England och det blev 5000 kr billigare och det är ju inom EU. Men vad jag har förstått har de blivit mycket bättre nu och har koll.

Helst vill man ju hitta det både billigt och trovärdigt. Vad jag har förstått behöver man också lite tur med sitt exemplar av just det här objektivet.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Ja det kanske är en väg. Det var ett tag sedan jag handlade on-line men för 10 år sedan gjorde jag det ofta och då blev det ju aldrig några påslag. Senast köpte jag från England och det blev 5000 kr billigare och det är ju inom EU. Men vad jag har förstått har de blivit mycket bättre nu och har koll.

Helst vill man ju hitta det både billigt och trovärdigt. Vad jag har förstått behöver man också lite tur med sitt exemplar av just det här objektivet.
Kolla betyg och hur många recensioner de fått. Aldrig haft problem. De stora skickar med dyrare post och då skiter Postnord att öppna dom. De är de billiga snigelposten som PostNord tar. Sen får du själv förtulla den i efterhand, men du slipper PostNords kassa hantering av förtullning.

/Stefan
 
ANNONS