Annons

Pentax AF240Z med tillhörande blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Brumalis

Ny medlem
Hej!

Jag har en gammal Pentax AF240Z med tillhörande blixt och en större kameraväska från "Focus". Finns det något värde / efterfrågan på detta eller är det bara att kassera?

Tack på förhand!

Vänlig hälsning
/Lotta
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Jag har inte koll på gamla fotoprylar, blixten kanske går på en hundring. Kolla på tradera eller ebay. blixten funkar bäst på analoga (film) kameror.
Väskan är antagligen en axelremsväska, är den i skinn är det värde i den, plastdelar till remmen kan bli sköra med tiden. En axelremsväska (och med handtag) ser nog i stort sett ut som dom såg ut för 20-30 år sen, skicket är avgörande. Jag undrar om Fokus var Experts märke.
Du kan göra någon glad om du sätter ut en eller helst två annonser på Blocket med bilder, börja med utgångsbudet 1 kr + frakt.
 

PMD

Aktiv medlem
Och/eller på Tradera.
Det är lättare för folk att bjuda på en auktion där än på Blocket. :)

Det är väl blixten som heter AF240Z? Kameran borde heta något annat.

Blixten har ett autoläge som gör att den fungerar med både filmkameror och digitalkameror, dock ej med TTL-mätning. Som Bo skrev så kanske någon blir glad över att kunna köpa en enkel blixt billigt.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Hjärnsläpp igen. ...
Tradera är nog lämpligast, på Blocket måste man sätta ut ett pris (som kan vara knepigt). Men prutning är nog vanligt på Blocket.
 
ANNONS