Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera till ny telezoom. Sony A-mount.

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjenare! Jag har under det senaste halvåret upptäckt hur mkt jag uppskattar att fota djur. Både fågelfoto samt ligga o smyga på rådjur och dylikt.

Är som sagt på jakt efter en ny telezoom. Kittet jag kör nu är: Sony a77 + Tamron AF 70-300. (billigaste man kan köpa månne?)

Jag vill gå ett steg upp kan man säga. Min budget är väl sisådär 3000-5000kr, keep in mind att jag är en glad amatör.

Jag har kikat på sonys DT objektiv 55-300 då jag har ett DT 18-55 som jag tycker fyller mina behov för dess ändamål. Att öka brännvidden vore inget minus det heller. Prislappen går väl upp då skulle jag tro dock.

Så är det ngn som har ett förslag till en hobbywildlifesnubbe som springer runt i skogen och åkrarna får ni gärna dela med er av erfarenheter och tips.

Tack på förhand!
 

Dennis_foto

Aktiv medlem
Jag gick från billig 70-300 till Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di USD eftersom det fått goda omdömen på dyxum. com och det blev ett klart märkbart lyft. Skarpare, betydligt mindre CA och bra fokusmotor.
Den kostar ungefär samma som Sony 55-300, men det objektivet har jag inte provat. Tror dock att Tamron 70-300 USD är det bättre teleobjektivet av de två.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Du tänker väl inte köpa nytt? Det är en del som nu gör sig av med A-mountobjektiv nu och satsar på E-mount. Överväg en Sony 70-300 SSM beg eller t om Sony 70-400 SSM beg för 7-8000kr. Det dyker även upp en del tredjepartsobjektiv billigt beg i A-mount.
 
Du tänker väl inte köpa nytt? Det är en del som nu gör sig av med A-mountobjektiv nu och satsar på E-mount. Överväg en Sony 70-300 SSM beg eller t om Sony 70-400 SSM beg för 7-8000kr. Det dyker även upp en del tredjepartsobjektiv billigt beg i A-mount.
Tack så mkt för svaren. Ska definitivt skanna begagnat marknaden!
 

Sonysege

Aktiv medlem
Du tänker väl inte köpa nytt? Det är en del som nu gör sig av med A-mountobjektiv nu och satsar på E-mount. Överväg en Sony 70-300 SSM beg eller t om Sony 70-400 SSM beg för 7-8000kr. Det dyker även upp en del tredjepartsobjektiv billigt beg i A-mount.
Det pratas en del om att det skulle finnas bra tillgång på begagnatmarknaden för A-mount. Har kollat av den en längre tid men hittar nästan aldrig något i telesektorn 200-500mm. Varken fasta eller zoomar. Var hittar ni detta utökade utbud?
Med vänlig hälsning, Biffen.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Det pratas en del om att det skulle finnas bra tillgång på begagnatmarknaden för A-mount. Har kollat av den en längre tid men hittar nästan aldrig något i telesektorn 200-500mm. Varken fasta eller zoomar. Var hittar ni detta utökade utbud?
Med vänlig hälsning, Biffen.
Såg en Tamron 150-600 till A mount nylogen. Minns inte om det var på FS eller blocket.
 
ANNONS