Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sy eget regnskydd

Produkter
(logga in för att koppla)

sagoskog

Aktiv medlem
Jovars, den har jag provat (fast utan silvertejp).
Det jag tänkte mig nu var mer ett skydd i ett material som påminner om kartfodral. Dvs tjock genomskinlig men mjuk plast.
 

Mánadís

Aktiv medlem
Jag tänkte försöka sy ett regnskydd nu i sommar faktiskt. Ska se om jag hittar en gammal regnrock att använda. En regntät sådan vill säga (har några som inte är det...) Om jag figursyr efter det tjockaste respektive det längsta objektivet så borde man ju kunna hitta på något lätt sätt att förminska det så att det fungerar med alla objektiven.
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Jag tänkte försöka sy ett regnskydd nu i sommar faktiskt. Ska se om jag hittar en gammal regnrock att använda. En regntät sådan vill säga (har några som inte är det...) Om jag figursyr efter det tjockaste respektive det längsta objektivet så borde man ju kunna hitta på något lätt sätt att förminska det så att det fungerar med alla objektiven.
Det kommer att läcka i sömmarna. Ett tips om du vill ha det tätt där är att du lägger en sträng LiquiSole över dem. Så är t.ex. många torrdräkter för dykning gjorda.

/Mats
 
ANNONS