Annons
Gammal 2013-03-20, 22:36
jgran

Hej alla fotointresserade!

Jag vill bara slänga ut en påminnelse till er som inte har anmält sig till vårt första möte nästa vecka.

Jag har skickat mail till alla, antingen har jag er mailadress eller så jag har jag skickat genom fotosidan. Har ni inte fått något mail så kontakta mig genom min sida så löser vi det!

Jag skickar lite mer info till alla om nästa vecka via er mail eller genom er profil här på FS.

hade bra!

//Johan
Gammal 2013-03-21, 23:54
FlyerOne

Bra idé med en påminnelse, det brukar behövas.

Jag har fått ditt mejl men ännu inte svarat på det. Anledningen framgår av min första post i denna tråd.
FlyerOne skrev: ---
För egen del är jag upptagen på måndagkvällarna ett litet tag till pga en annan kurs.
.
Den kursen slutar kl 20:00, vilket innebär att jag inte kan vara framme vid Folkuniversitetets lokal förrän kl 20:30-20:45.

Jag har alltså tre alternativ.
Missa studiecirkeln.
Missa min ordinarie kurs.
Smita tidigare från min ordinare kurs.

Har inte riktigt bestämt mig ännu. Dock, kommer studiecirkeln att förläggas på måndagskvällarna vid denna tid? I så har jag svårt att komma med förrän om någon månad.
.
Gammal 2013-03-22, 00:14
FlyerOne

jgran skrev: ---
Du som verkar kunna allt redan ;) vad skulle du vilja lära dig mer om?
---
Det finns ingen, absolut INGEN som kan allt. Även om det finns vissa som verkar tro detta om sig själva...

Vad jag bl.a. är intresserad att lära mig mer om framgår av mina tidigare inlägg.
:-)

Men att ta bra bilder, finns det NÅGON som "kan" det? :-)

Att det finns tillgång till en lokal för studiofoto tycker jag verkar intressant. Har visserligen själv en studioutrustning, men eftersom jag inte har tillgång till någon lokal har min praktiska erfarenhet inte kunnat bli så omfattande.
---
FlyerOne skrev: Sedan är det ju alltid kul att träffas och snacka foto. :-)
.

jgran skrev: ---
Har du något område som du tycker dig är speciellt duktig på?
---
Har fotat i över ett halvt århundrade, så fototeknik har jag väl tämligen grundliga kunskaper om.
---
Har väl åtminstone nosat lite på det mesta från mikro- och till astro-foto.

Äger / har genom livet dessutom ägt kameror från över trettio olika SYSTEM, så jag har en tämligen bred kännedom om vilka som är lämpliga / mindre lämpliga för olika användningsområden. Det existerar självfallet ingen kamera som är bäst på allt.
.
Gammal 2013-03-22, 08:45
jgran

FlyerOne skrev: Det finns ingen, absolut INGEN som kan allt. Även om det finns vissa som verkar tro detta om sig själva...

Vad jag bl.a. är intresserad att lära mig mer om framgår av mina tidigare inlägg.
:-)

Har väl åtminstone nosat lite på det mesta från mikro- och till astro-foto.

Äger / har genom livet dessutom ägt kameror från över trettio olika SYSTEM, så jag har en tämligen bred kännedom om vilka som är lämpliga / mindre lämpliga för olika användningsområden. Det existerar självfallet ingen kamera som är bäst på allt.
.
Hej!

Svårt att hitta en tid som passar alla.

Gör så att du kommer 20:30, vi har mycket att prata om så vi kommer nog inte vara därifrån förens 21:30.

Trevlig Helg!
Gammal 2013-03-22, 12:09
FlyerOne

Hej!

Alltid svårt med tider. Vi får hoppas att det går att få till nåt som passar alla.

Men hur är det med lokaler - finns det begränsningar i vilka kvällar de är tillgängliga?

Dito!
.
Gammal 2013-03-22, 12:25
jgran

FlyerOne skrev: Hej!

Alltid svårt med tider. Vi får hoppas att det går att få till nåt som passar alla.

Men hur är det med lokaler - finns det begränsningar i vilka kvällar de är tillgängliga?

Dito!
.
Vi får jobba fram ett antal dagar som funkar för de flesta och se får vi se om vi kan passa in det mot studion som vi har blivit lovade.

//Johan
Gammal 2013-03-25, 22:43
stork

Bra kväll, känner mig redan inspirerad!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Gammal 2013-03-25, 22:48
jgran

stork skrev: Bra kväll, känner mig redan inspirerad!

Härligt att höra och kul att du kom!

//Johan
Gammal 2013-03-26, 06:37
Peter Nyström

Kul att träffa er alla. Tror att detta kommer att bli skoj och en källa för inspiration.
Gammal 2013-03-26, 20:54
stork

Skriv gärna en blänkare om vår tråd blir skapad så jag kan lägga upp den till favoriter ;-)

Gammal 2013-03-26, 21:08
northdog

Gruppen är skapad och klar. Alla är markerade som redan medlemmar utav gruppen.

http://www.fotosidan.se/groups/goteb...rkel/index.htm

Om det inte fungerar under morgondagen får vi försöka kontakta fotosidan eller lägga gruppen som öppen några dagar så att alla kan begära medlemskap.

Mvh
Robert
Gammal 2013-04-08, 09:30
jgran

Möte nr 2 påminnelse
Hej Alla,

Har varit lite låg aktivitet på gruppen så jag tänkte skicka ut lite info här också.

Möte nummer två sker den 9/4 Tisdag i morgon. Klockan 19:00 i Teatersalen, samma hus.

Mvh
Johan
Gammal 2013-04-16, 16:15
FlyerOne

Som jag meddelade sist vi träffades så kommer jag ikväll, men kan inte komma förrän något efter kl 18.
.
Gammal 2013-04-16, 16:29
jgran

FlyerOne skrev: Som jag meddelade sist vi träffades så kommer jag ikväll, men kan inte komma förrän något efter kl 18.
.

Noterat!

//J
Gammal 2013-05-05, 14:54
solstrand

Hej!

Kan vara man fortfarande gå med i studiecirkeln?

/Gabriel
Besvara

Bokmärken

Taggar
göteborg , kunskap , studiecirkel , utbildning , utveckling

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.

Tether Tools Case Air