Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

INSTAGRAM. Vad heter ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Kan man diskutera instagram här eller är tråden bara till för att länka till sin instagram?
jag testar, bryter jag mot regeln så får någon säga till :)

Är det någon mer än jag som har problem med att få följare på insta? Man ser folk med tiotusentals följare och får tusentals likes på varje bild och som dessutom blir featured i massa olika grupper hela tiden.

Jag har hällt på med insta ett bra tag och tycker väl inte att mina bilder är sämst i världen, men jag har ca 350 följare och har aldrig blivit featured trots att jag kör med samma taggar som alla andra typ. Eller jag byter ibland och testar olika, men jag har alltid "bra" taggar.

Varje gång jag postar en ny bild så får jag några nya följare, sen kollar jag dagen efter och då har det försvunnit några. Samma sak varje gång.

Vad är det man måste göra för att lyckas och vad har ni gjort för att få era följare? (om ni nu har många, 1000+ kanske.

Jag både likar och kommenterar andras bilder så jag är aktiv jag också såklart. :)
 

pellwest

Ny medlem
Andreassofus

Jag känner inte till några genvägar på instagram för att få följare.

Själv hade jag nästan 12500 följare innan jag började rensa i followlist och nu har jag nästan 8000 följare.
Det enda tipset är som du skrev själv lägg ut bra bilder och var aktiv.

För att bli featured på olika hubs är det samma sak leta upp hubs som passar dina bilder och tagga där samt var aktiv med kommentarer.

Själv har jag lyckats att bli featured över 500 ggr.

Som sagt tagga på hubs som passar dina bilder och var aktiv.

Ps
Du har nu fått en till följare
 

andreassofus

Aktiv medlem
Jag känner inte till några genvägar på instagram för att få följare.

Själv hade jag nästan 12500 följare innan jag började rensa i followlist och nu har jag nästan 8000 följare.
Det enda tipset är som du skrev själv lägg ut bra bilder och var aktiv.

För att bli featured på olika hubs är det samma sak leta upp hubs som passar dina bilder och tagga där samt var aktiv med kommentarer.

Själv har jag lyckats att bli featured över 500 ggr.

Som sagt tagga på hubs som passar dina bilder och var aktiv.

Ps
Du har nu fått en till följare
Ja det är ju just det jag gör tycker jag, letar upp hubs som passar bilden jag lägger in. Men det händer liksom inget mer.
Men det är väl bara att kämpa på . Hur lång tid tog det för dig innan du hade 12k följare? hur ofta lägger du ut bilder?
Ska kika in dig där :)
 

pellwest

Ny medlem
Ja det är ju just det jag gör tycker jag, letar upp hubs som passar bilden jag lägger in. Men det händer liksom inget mer.
Men det är väl bara att kämpa på . Hur lång tid tog det för dig innan du hade 12k följare? hur ofta lägger du ut bilder?
Ska kika in dig där :)

Det tog mej 2-3 år innan jag hade dessa följare och jag lägger ut 5-6 bilder i veckan.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Det tog mej 2-3 år innan jag hade dessa följare och jag lägger ut 5-6 bilder i veckan.
ja det är ju en tid det.
så länge har ju inte jag hållit på. har raderat många av mina gamla bilder men den äldsta jag har är från maj 2016 och då visste jag inget om taggar och hubar så då la jag bara in bilderna typ.
Dessutom har jag haft en LÅNG period då jag inte var aktiv. men sen drog jag igång igen, men har inte hållit på ett år än efter det. men jag menar, 350 följare. Alla har fler följare än mig :p
 

ma59

Aktiv medlem
matsneander

https://www.instagram.com/matsneander/?hl=sv

Fotar lite av varje (låter ju ...astråkigt, men so what! ;-) )

Mest mobilfoton på mitt konto, men sedan nåt drygt år en hel del wifiöverförda från min Olympus E-M1:a..
Sen jag plockade in Snapseedappen någonstans i början av detta år har oftast bilderna fått sig en liten sejour där innan uppladd..
 

Terje H

Aktiv medlem
På Instagram heter jag terje.helleso

Tänkte det var lika bra att behålla det egna namnet... Visar enbart svartvita bilder!
 
ANNONS