Annons
Gammal 2004-07-20, 00:57
in2kma

Addera
Ta Jacobs förslag och addera Pont Neuf så kan du göra din egen "De älskande på Pont Neuf"
Gammal 2004-07-20, 01:01
Nekomy
Guest

Tag bilder på turister som fotograferar alla sevärdigheter så man inte ser vad de fotograferar men man ändå kan ana det.

Det andra Paris. De fattigare och lite sämmre kvarteren långt från den pustsade faseden man vill visa upp; försök hitta det riktiga Paris.

Fotografera det turister kan missa eller det som Paris inte vill att turisterna skall se. Fattigdom, missär i närheten av de rika turisterna.
Gammal 2004-07-20, 01:55
joakim_hansson

Polisbrutalitet, droghandel och prostitution.
Fota det, är mycket intressant.
Gammal 2004-07-20, 08:06
Estethia

lite OT så här mitt i tråden
Aviator skrev:
Jag såg någon fotograf här på Fotosidan som hade fotat en Karlsson på taket-docka/nalle överallt omkring i Sverige. Det var ganska roligt...
ehum.. ville bara påpeka att det är inte bara en fotograf som plåtar karlsson, utan det är massor med medlemmar på fotosidan. karlsson postas runt runt i sverige och man får en vecka på sig att plåta karlsson i sin hemort med sin egen speciella stil.
alla bilder samlas sedan under projektstartarens profil men med fotografens namn i bildtiteln.
rätt kul.
vill man anmäla sig så finns här den senaste listan: http://www.fotosidan.se/forum/showth...threadid=25193
Gammal 2004-07-20, 11:07
forstheim

Ett sidoprojekt under besöket i Paris skulle kunna vara att fotografera hundarnas lortar i miljö. För lortar lär det finnas gott om där. Gärna med kända byggnader eller romantiska kärleksmöten i bakgrunden. Och hellst i svartvitt!

Väl hemma i Sverige ordnar du en liten utställning som du kallar "Skitbilder från Paris".. :=)
Gammal 2004-07-20, 11:15
Sonnaren

Henri Cartier-Bresson tog denna bild av Ile de cité 1952. hur ser det ut i dag?
Helst med tidig morgondimma och i B/W.
Lycka till!!
Us
Bifogade bilder
Gammal 2004-07-20, 13:06
Highweiss

barret skrev:
Jag skall vara med på Friday Night Roller 13:e augusti. Det är en mycket imponerande och sevärd företeelse. Varje fredagkväll mellan 22:00 och 01:00 åker tusentals med inlinesåkare en bana runt på Paris gator. Poliseskort och allt....

Info

Det är nattfotografering och action samtidigt....utmaning nog??
Ja jävlar - det där verkar lovande! Lita på att jag dyker upp. 15,000 inlineråkare... wow!. Ser du en lång kille med en 300D så vinka! :-)
Gammal 2004-07-20, 13:12
Highweiss

Ok, tack alla för en massa idéer! Åker om tio dagar, så ännu hinner ni bidra...!

Har inte lyckats fastna för ett tema. Istället tänker jag välja x antal idéer och helt eller delvis förverkliga dem. Bland annat...

...skall jag plåta inliners enligt Mats förslag.

...och Ile de cité 2004 för Ulf.

...och skit för Jonas om jag råkar snubbla över en lämplig hög.

...och romantik för flertalet av er.

Skall läsa ignom tråden några gånger till och väntar givetvis på fler uppdrag ännu. Så listan kommer att kompletteras...!
Gammal 2004-07-20, 18:09
Highweiss

Hehe... det slog mej just att jag är i Paris när de dopingstinna Tour de France-grabbarna tramppar i mål...! Lägger till det på listan...!
Gammal 2004-07-20, 19:03
Uffe_Nordholm

Hur skulle det vara med nyskapande bilder på de 'vanliga' motinven i Paris: Eiffeltornet, Champs Elyses, Triumfbågen... Dvs bilder på vilka det klart syns vad som finns på bilden, och att man tydligt känner igen staden, men en typ av bild som inte synts tidigare (eller i alla fall inte ofta).
Gammal 2004-07-20, 19:23
RolandM

Hur parisaren överlever en dag på stan utan att trampa i hundskit.

Treflig resa och tänk på att ställa om klockan en timma
Gammal 2004-07-20, 19:36
Highweiss

RolandM skrev:
Hur parisaren överlever en dag på stan utan att trampa i hundskit.

Treflig resa och tänk på att ställa om klockan en timma
Roland - jag tänker ställa klockan... i ett skåp. Hemma. Tar ingen klocka med. Semester. :-)

Konstigt det här med skit, du är säkert den femte i den här tråden som "snackar skit"... Har varit i Paris några gånger, men aldrig märkt att det skulle förekomma så väldans mycket hundskit överallt? Skall försöka hålla ögonen öppna... kanske jag hittills trampat i högar utan att märka nått... :-)
Gammal 2004-07-20, 20:59
Aton_

Glad
Paris i enbart svart och vitt, och då menar jag bara svart och vitt. Mellantoner skall alltså till varje pris utlämnas så långt det är möjligt. Max tio bilder. Trots begränsningarna skall betraktaren självklart genom dina bilder verkligen uppleva Paris. Inga endimensionella dussinlösningar duger således. Klarar du den utmaningen är du mångsidig! Ha en trevlig resa förresten.
Gammal 2004-07-20, 20:59
Chano

På tal om........
Var ett tag i paris.
Hittade en flicka och var kär.
Så hittade jag en annan flicka och var kär.
Då hittade dom varandra och så hamnade jag i bologneskogen.
På morgonen vaknade jag i solsken, med människor vandrandes i alla riktningar.
Stornödig mot min vilja blev jag tvungen uppsöka en buske.
Prova det.
Och ta sen bilder på alla först nyfikna miner, men miner som sen sakta förändras när dom börjar förstå vad du pysslar med.
Jag lovar att du får se alla miner i världen på världens kortaste tid. (för mig var den tiden i "missär" och ångest dock oändlig)
Ps:
Du behöver ju inte gå hela den krokiga vägen som jag gick. (Även om den första delen var trevlig.)
Mvh/-Anders
Gammal 2004-07-20, 21:25
Highweiss

Garv! Re: På tal om........
Chano skrev:
Var ett tag i paris.
Hittade en flicka och var kär.
Så hittade jag en annan flicka och var kär.
Då hittade dom varandra och så hamnade jag i bologneskogen.
På morgonen vaknade jag i solsken, med människor vandrandes i alla riktningar.
Stornödig mot min vilja blev jag tvungen uppsöka en buske.
Prova det.
Och ta sen bilder på alla först nyfikna miner, men miner som sen sakta förändras när dom börjar förstå vad du pysslar med.
Jag lovar att du får se alla miner i världen på världens kortaste tid. (för mig var den tiden i "missär" och ångest dock oändlig)
Ps:
Du behöver ju inte gå hela den krokiga vägen som jag gick. (Även om den första delen var trevlig.)
Mvh/-Anders
Ok, avdelning intressantare förslag! Fast om jag håller kameran med höger hand och stöder med vänster så... ja, får väl satsa på snabba slutartider då så jag hinner styra emellanåt också. :-)

Den krokiga vägen låter onekligen trevlig :-). Men min flickvän åker med till Paris... är inte säker på att hon skulle applådera om jag övernattade med två brudar i bologneskogen för att uppfylla ett uppdrag som jag fick på Fotosidan... :-)

"Jo, men älskling, jag lovar... jag gjorde det bara av konstnärliga syften! Jag var bara ute efter att ta den perfekta bilden!"

:-D
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:26.

Miops Capsule360