Annons

Varning för F-stop !

Produkter
(logga in för att koppla)

Tony johansson

Aktiv medlem
Nu är jag riktigt trött på f-stop.

Gjorde ett köp den 23 September, fick en bekräftelse på ordern och där det bl.a stod att jag skulle få ett mejl med "tracking number" så fort det jag beställt har skickats.

Idag, den 7 Oktober har jag trots att jag skickat två mejl (vilka dessutom skulle besvaras inom 1-2 dagar, vilket tills idag inte skett) samt ett telefonsamtal, ännu inte fått något "tracking number" eller de varor jag redan betalt för, trots att produkterna fanns i lager här i Europa, när jag lade beställningen. Därtill står det i beställningen att varorna är skickade !!

Det är service och kundvård, det. Har handlat från f-stop tidigare och aldrig haft det här problemet, men efter den här erfarenhet, så blir det sannolikt inte aktuellt att göra några inköp därifrån igen.

Tycker att ni som ev.går i funderingar att handla från detta företaget skall ta och fundera i ytterligare ett varv innan ni lägger en beställning.
 

JoakimOlsson

Aktiv medlem
Tråkigt att du inte får den support du förväntar dig!

Jag beställde själv nyligen en f-stop väska från, vad jag förstår deras europeiska återförsäljare:
http://www.cameranu.nl/en

Gick smidigt, och hade väskan ett par dagar senare - så det kan vara ett tips för framtida köp :)

Lycka till och hoppas allt löser sig!
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Tråkigt att du inte får den support du förväntar dig!

Jag beställde själv nyligen en f-stop väska från, vad jag förstår deras europeiska återförsäljare:
http://www.cameranu.nl/en

Gick smidigt, och hade väskan ett par dagar senare - så det kan vara ett tips för framtida köp :)

Lycka till och hoppas allt löser sig!
Jag beställde från F-stop direkt och det visade sig vara ett stort misstag :-(.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Jag beställde från F-stop direkt och det visade sig vara ett stort misstag :-(.
Kan lägga till att det jag beställt från F-stop gick på 119 Euro, medans exakt samma produkter skulle kosta 144 Euro från Cameranu.nl, vilket omvandlat till svenska kronor skulle innebära en merkostnad på 231 kronor. Surt om man skall tvingas betala så mycket extra, bara för att dom inte sköter sina leveranser. Dessutom skickar F-stop från sitt lager I Holland, så jag ser inte varför det skulle vara så problematiskt.

Jag kommer att reklamera köpet genom min bank och när dom märker att jag vill ha tillbaka mina pengar, då kanske dom blir mer intresserade av att ta tag i problemet.
 

eskil23

Aktiv medlem
Ursäkta att jag kanske uttrycker mig bryskt, men jag tycker att du gnäller över ett icke-problem. Du har betalat för saker och de säger att de har skickat, vilket de med största sannolikhet även har gjort. Att du inte har fått något tracking-nummer skulle inte jag hetsa upp mig över eftersom de är ganska oanvändbara. I de flesta fall där jag har följt trackingnummer så ligger trackingen flera dagar efter verkligheten. Oftast står det bara att varan är skickad och sedan händer ingenting tills man får hem sin paketavi.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Även återförsäljare som Goecker har svårt att få väskor. Så det är nog bara om en återförsäljare har väskorna i lager som det går smidigt. Misstänker att F-Stop har vuxit för snabbt.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Ursäkta att jag kanske uttrycker mig bryskt, men jag tycker att du gnäller över ett icke-problem. Du har betalat för saker och de säger att de har skickat, vilket de med största sannolikhet även har gjort. Att du inte har fått något tracking-nummer skulle inte jag hetsa upp mig över eftersom de är ganska oanvändbara. I de flesta fall där jag har följt trackingnummer så ligger trackingen flera dagar efter verkligheten. Oftast står det bara att varan är skickad och sedan händer ingenting tills man får hem sin paketavi.
Det är lugnt, men problemet är inte tracking numret, utan avsaknaden av prylarna som skulle varit här för längesedan. Det är över två veckor sedan jag beställde och inget av det jag beställt har varit restnoterat.

Dessutom hör det till god ton att man svarar på korrespondens, inte minst när man själv går ut med att svar lämnas 1-2 dagar efter det att man tagit emot mejl. Så har heller icke skett, så jag anser mig befogad att få vara lite "gnällig" ;-).

Sedan är jag i behov av dessa prylarna just i detta nu, eftersom just hösten är en av mina favoritårstider, och att knalla omkring med en tung axelväska lockar inte.
 
Senast ändrad:

Frolicc

Aktiv medlem
Jag fick vänta nästan ett år på mina grejer. Då hade jag såklart redan avbeställt det mesta och köpt från annat håll =)

Vad säger de gällande trackingnummer när de ringer? Det kan ju faktiskt vara så att de själv inte vet utan måste forska i det, alltså att de anlitar en UE som fixar allt med logistiken och de bara förbereder paketen.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Jag fick vänta nästan ett år på mina grejer. Då hade jag såklart redan avbeställt det mesta och köpt från annat håll =)

Vad säger de gällande trackingnummer när de ringer? Det kan ju faktiskt vara så att de själv inte vet utan måste forska i det, alltså att de anlitar en UE som fixar allt med logistiken och de bara förbereder paketen.
Bra att du nämner det, jag hade nämligen en svag minnesbild av någon som hade väntat ett helt år på sina grejor, något som naturligtvis är helt oacceptabelt !!!

Jag har varit i kontakt med min bank och om jag inte får några grejor senast i slutet på veckan, kommer jag att reklamera köpet.

Vad som är intressant är att de varor jag beställt inte står som restnoterat i deras system och att grejorna skickas från deras lager i Holland. Om det nu är så att varorna inte är restnoterade och dessutom skickades från Holland, varför har dom då inte kommit mig tillhanda ?

Synd bara att jag tidigare införskaffat ryggsäck från f-stop, man blir lite låst till just dom sedan. Denna gången vill jag komplettera med en Navin och en ICU small och det är framförallt ICU:n som jag känner att jag saknar. Jag skulle naturligtvis kunna använda mig av den medium som jag redan har men varför bära mer än man behöver ? Det blir tungt nog med allehanda "bra och ha" saker, som skall med ;-).

Vad dom säger angående sändningsnumret vet jag inte, för på den frågan har jag inget svar. Vad som kom fram i samtalet jag hade med dom var att varorna inte är restnoterade och att dom står som skickade, samt att det skickas från deras lager i Holland.

Jag bad om ett mejl när dom fått fram spårningsnumret, men något sådant har jag inte fått, lika lite som svar på de två mejl jag redan skickat och vilka skulle besvaras efter 1-2 dagar.

Dåligt, f-stop.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Jag fick bara vänta i ca sex månader :)
Men det var värt att vänta. Bra väska.
Visst är det bra grejor, men det innebär inte att man som kund skall finna sig i vad som helst, för då tror dom att dom kan behandla kunderna precis som dom vill. Dessutom finns det andra leverantörer en just f-stop, så alternativet är att man vänder sig till en av dessa, så kanske man slipper vänta i ett halvår/ett år, för att få grejorna.

Dessutom att man går ut med att man skall svara på mejl efter en eller två dagar efter det att man tagit emot det och sedan inte gör det, visar bara på nonchalans enligt mitt menande och sådant skall man inte finna sig i.
 

AFJ

Aktiv medlem
Förstår inte riktigt reaktionerna här.

Detta är väl ett typiskt exempel på dålig kundservice som inte kan ursäktas på något vis.

Självklart måste leverantören kunna ge ett trackingnummer - speciellt viktigt om de nu påstår sig ha skickat prylarna och dessa inte har kommit fram!!

Självklart skall det svara på mail. Jag tycker 1-2 dagar är väl svagt, samma dag borde vara minimum. Att inte svara alls när en kund blivit av med sina prylar är otroligt dåligt!

Jag skulle reklamera omedelbart till kortföretaget/banken och kräva återbetalning.

Tack till TS för informationen!
 

Anjou

Aktiv medlem
Visst är det bra grejor, men det innebär inte att man som kund skall finna sig i vad som helst, för då tror dom att dom kan behandla kunderna precis som dom vill. Dessutom finns det andra leverantörer en just f-stop, så alternativet är att man vänder sig till en av dessa, så kanske man slipper vänta i ett halvår/ett år, för att få grejorna.

Dessutom att man går ut med att man skall svara på mejl efter en eller två dagar efter det att man tagit emot det och sedan inte gör det, visar bara på nonchalans enligt mitt menande och sådant skall man inte finna sig i.
Jag håller helt med dig!
 
ANNONS