Annons

LowePro Flipside 500

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa en ny ryggsäck. Min nuvarande är en Flipside 400 som jag är mycket nöjd med. Den är dock helt full och ibland skulle det vara bra att kunna ta med en macka, en tröja eller annat på en promenad. Då känns Flipside som det naturliga valet.

Jag kommer då till detta med pris. Det verkar variera tämligen mycket mellan olika butiker här i Sverige och på ebay ännu mer. Lägsta pris här tycks vara ca 1500:-.

På ebay kan den köpas för ca 800:-. Frågan är då om det är samma ryggsäck. Det ryktas ju om förfalskningar men finns det någon som har verklig erfarenhet av väska från ebay??
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Köpte en från ebay fast 400. Min ser äkta ut, känns äkta, hållt bra i tuffa miljöer. Om det är äkta kan bara lowepro själva svara på tror jag. Att det kan skilja halva priset är inget konstigt. Finns ju rea på rea i Sverige och då går inte affärerna back ändå....
 

ravi

Aktiv medlem
Jag köpte en flipside sport 20l på ebay. Den ser väldigt äkta ut, men den har en dålig blixtlåslöpare, som inte alltid stänger blixtlåset som den ska. Det kanske kan hända med en äkta Lowepro också. Om man köper den i Sverige kan man förstås reklamera produkten i så fall.
Nu betalade jag 7-800kr på ebay för en ryggsäck som kostar minst 1700 i Sverige. Jag vet inte om jag har köpt en kopia, eller en äkta Lowepro. Jag vet bara att den har problem och jag har aldrig övervägt att skicka den till Kina för utbyte.
 

filip71

Aktiv medlem
På ebay kan den köpas för ca 800:-. Frågan är då om det är samma ryggsäck. Det ryktas ju om förfalskningar men finns det någon som har verklig erfarenhet av väska från ebay??
Jag köpte min flipside 500 för drygt 500kr inklusive frakt på ebay (via Kina) för två år sedan. Den ser och känns väldigt äkta, lika hög kvalitet men på några små små detaljer skiljer den sig från mina andra LowePro; logotypen är aningen fetare och någon knapp ser lite annorlunda ut men det är i princip allt. Det kan lika gärna vara tillverkningsvariationer men jag är ganska säker på att det är en kopia, i synnerhet om man ser till priset. Så min slutsats är att om det bara är fråga om kvalitet så behöver du inte vara orolig, om du däremot tvekar att köpa en kopia av moraliska skäl så är det upp till dig.

(Kanske ska lägga till att jag blev blåst första gången och fick ett örhänge istället för en väska, men då gick ebay mellan och jag fick tillbaka pengarna. Anledningen att de skickade ett örhänge är att firman blåser alla och för att vinna tid så skickar de något litet med ett trackningnummer på en bananbåt och scammen upptäcks inte förrän 7 veckor senare och då har de redan schappat.)

Jag uppgraderade också från 400 till 500 och storleksskillnaden är stor. 500:an är framför allt mycket djupare så man kan ställa kortare gluggar på höjden istället. 500:an går officiellt inte som handbagage på flyget eftersom den är för stor för det.
 

MichaelB

Aktiv medlem
Se till att välja en säljare med många försäljningar & höga betyg så minskar risken för
att bli lurad. Kolla även leveransdatum det kan skilja upp till en månad.
 
ANNONS