Annons

Portfolio - Möljigt att skapa undermappar?

Produkter
(logga in för att koppla)

--Micke--

Aktiv medlem
Troligen går det väl inte men som helt färsk och mycket inställningar för uppgifter om sidor, album och bilder att ta in. Oftast kommer man vidare på inution. En del av hjälpdokumenten verkar heller inte vara helt uppdaterade. Antar att det sker en större "ombyggnad" av mycket.

Har maila fråga till redaktionen men inget svar hitills. Sticker därför in en av de frågaor jag hade här.

Att skapa ett album och se till att det hamnar i porfoilin är förstås inget problem. Men i något fall har jag kortare bildserier jag vill samla i en mapp. Det kan ju då bli lite väl många mappar och svårt att överblicka ingångssidan. Min fråga är om det finns någon metod att skapa underrubriker, typ "Sport" och i den samma lägga mappar för olika sporter o.s.v.

Intutionen säger mig att jag sett det om det funnits men ni som varit med ett tag kanske vet bättre?
 

--Micke--

Aktiv medlem
Inget svar än och då jag kunna se fler portfolios nu anar jag att det inte går att skapa undermappar.

Lägger till ett annat mysterium. Förmodligen någon rest av ett tidigt system för kommentarer. Om ni öppnar https://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/182327/1137737.htm ser ni en bilddeklaration av mig i kursivt direkt under bilden (text "Det gamla repiga..." etc.).

Den texten las till en första version av bilden för många år sedan. I nuvarande interface går den inte att komma åt så jag kan inte ta bort den. Trist eftersom den till innehållet inte stämmer och inte är relaterad till bilden efter ny-upplägg. Skulle väldigt gärna få bort det men har inte sett någon möjlighet till det????
 

Christian67

Ny medlem
Troligen går det väl inte men som helt färsk och mycket inställningar för uppgifter om sidor, album och bilder att ta in. Oftast kommer man vidare på inution. En del av hjälpdokumenten verkar heller inte vara helt uppdaterade. Antar att det sker en större "ombyggnad" av mycket.

Har maila fråga till redaktionen men inget svar hitills. Sticker därför in en av de frågaor jag hade här.

Att skapa ett album och se till att det hamnar i porfoilin är förstås inget problem. Men i något fall har jag kortare bildserier jag vill samla i en mapp. Det kan ju då bli lite väl många mappar och svårt att överblicka ingångssidan. Min fråga är om det finns någon metod att skapa underrubriker, typ "Sport" och i den samma lägga mappar för olika sporter o.s.v.

Intutionen säger mig att jag sett det om det funnits men ni som varit med ett tag kanske vet bättre?
Om du går in på portfolio och i meny och har en mapp där typ sport. Den mappen som ligger under sport kan man ta tag i och dra till höger. Då blir det en underrubrik.
 

Christian67

Ny medlem
Ursäkta Christian, men jag förstår inte instruktionen? Kan du formulera om på något sätt?
Inte bra på att förklara :) Om du loggar in på portfolio så har du menyer på höger sida. Om du går in på menyer så har du alla mappar där som du gjort. På vänster sida om namnet så har du typ kryss. Tar du tag i ett sånt kan du dra det till höger med musen nedtryckt. Dra det en bit till höger och släpp. Då blir den mappen en undermapp till den mappen som står ovanför. Jag är skit kass att förklara men du kommer att se det.
 

--Micke--

Aktiv medlem
Inte bra på att förklara :) ...
Hade så gärna velat bevisa motsatsen men lite kul är det. Jag känner inte igen något av det så det blir bara ???? :).

Så långt jag känner till finns två sätt att hantera sin PF. Antingen titta på den från menyvalet "Portfolio" eller välja "Portfolioprofil" och administrera den. Finns det fler ingångar i så fall som jag inte hittat?

Mina album hittar jag däremot under "Mina bilder", där de visas med spec om de är vanliga eller PF. Det finns dock inga kryss i mapparna och de går inte och dra någonstans.

Men jättestort tack för att du försöker! :D
 

--Micke--

Aktiv medlem
Har hittat andra gränssnitt som har med almbumen att göra men fortfarande inget som stämmer mot din beskrivning av att skapa undermappar etc. Uppenbarligen går det alltså och jag skulle väldigt gärna kunna använda det i min struktur i så fall. Men kommer inte vidare. Inte så att du skulle orka med att göra en screendump för de val du gör för att hamna rätt?
 
ANNONS