Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag vet inte men...

Produkter
(logga in för att koppla)

---

Aktiv medlem
Tycker att Haralds 8 punkter var ett mycket bra sätt att börja analysera bilder innan man ger dessa en kommentar. Ibland har vi kanske ett tendens att aldrig stanna upp och fundera över hur man tar emot ett bildbudskap.

Att skriva en förklarande text till sina bilder kan vara både på gott och på ont. Det kan ta bort det magiska men kan samtidigt hjälpa betraktaren att få ut det mesta av bilden. Det är nog en avvägningsfråga.

Det vore kul om någon som har kunskaper i bildanalys skulle skriva en liten artikel i ämnet tycker jag. Alltid lär vi oss nya sätt att betrakta och få nya insikter av att lära mer.

/ Kenneth
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vi diskuterar inte personer som inte är närvarande här, ok?

Är det några uppenbara övertramp i bildkritiken, kontakta redaktionen alternativt mig eller Jeppe. Men häng inte ut folk som är helt omedvetna om det i forumet.
 

goco

Medlem
menade du

menade du modellerna eller
kritikerna........
eller var inte kommentarerna
ett kul inlägg i den här debatten.......
 
ANNONS