Annons

Trycka tavlor, vykort osv för försäljning

Produkter
(logga in för att koppla)

oshe

Aktiv medlem
Hej forumet!

Jag fick en rolig idé härom dagen. Om man skulle ta och försöka sig på att sälja lite bilder tryckta på canvas, i ramar, som vykort osv.

Men vad krävs egentligen för utrustning för att bilderna skall bli bra nog att sälja?

Hur mycket efterredigering krävs för att det skall bli acceptabelt resultat på en canvas osv?

Det finns ju 1000 frågor som jag skulle vilja ha besvarade men jag tänkte att det kanske finns någon eller flera som håller på med just detta, som skulle vilja dela med sig lite av vad som egentligen krävs för att kunna sälja sina foton.

Alla tips och råd ändå från företagssynpunkt till val av motiv, hur man går tillväga från start och under färdens gång osv är uppskattade.

MVH

Oscar
 

ErlandH

Aktiv medlem
Om man kan sälja en bild eller inte har väldigt lite att göra med utrustning respektive efterarbete. Det handlar mer om hur bra bilden är.
 

oshe

Aktiv medlem
Om man kan sälja en bild eller inte har väldigt lite att göra med utrustning respektive efterarbete. Det handlar mer om hur bra bilden är.
Det håller jag väl kanske med om men det krävs ju ändå att bilden/motivet ser bra ut när det kommer ut på papper/tavla också.

Jag vill ändå ha tips från någon kunnig om hur man går tillväga för att göra det hela möjligt eller vad man ska säga.
 
ANNONS