Annons

Gamleby Fotoskola 2012

Produkter
(logga in för att koppla)

JKoc

Ny medlem
Hallå!

Tänkte kolla om folk här har sökt in till Gamleby Fotoskola iår?

Fick iväg min ansökan igår så det är förhoppningsvis på håret!
 

joannabrisegard

Ny medlem
Jag!

Jag har sökt! Är dock lite osäker om jag ska tacka ja (ifall jag nu kommer in), har nämligen sökt lärarprogrammet också till hösten och är väldigt sugen på det.. lite stabilare inkomstkälla också kanske, än fotograf. Fast ÅH! Så jävla svårt. Beslutsångest deluxe.

Fick precis mail om att min ansökan är registrerad hos Gamleby i alla fall. :)
 

Narreh

Aktiv medlem
Hallå!

Tänkte kolla om folk här har sökt in till Gamleby Fotoskola iår?

Fick iväg min ansökan igår så det är förhoppningsvis på håret!
Jag tror inte du behöver oroa dig för att ha sökt i sista sekund, ofta går de på poststämplar och har även lite goodwill.

Jag sökte för två år sedan och var väldigt missnöjd med bemötandet dock. Jag skulle resa 60 mil för intervjun och tvärs över landet för att ta mig dit och skulle vara där kl 10 eller 11. Skulle behöva gå upp före kl 03.00 för att ta mig dit i tid till intervjun och tänkte att jag kunde komma dagen innan om möjligt för att slippa komma dit helt pömsig och morgontrött, om det inte gick att byta tid dvs. Självklart gick det inte att byta tid fick jag med en suck som svar..

Så jag kollade med dem om de kunde erbjuda boende över natten innan intervjun vilket skulle gå bra då de har internat och hade rum till övers och den jag pratade med höll med och förstod att det var enda lösningen, självklart så skulle jag betala för mig vilket jag räknat med. De lovade att återkomma vilket de inte gjorde och när jag ringde sköt denne på det i säkert i vecka, bad mig ringa deras vaktmästare, reception och amssa andra, dessutom var attityden väldigt dålig hos den ansvarige jag pratat med.

När det väl kom till kritan efter många suck och stön och säkert 5-6 samtal från och till denne så fick jag dagen innnan intervjun svaret att det "kanske det typ ungefär skulle gå att lösa", trots att de faktiskt erbjuder detta enligt information och hade rum när jag ringde. Jag tycker ändå att intresset borde vara större att få en till skolan när man tagit sig vidare under flera intervjuer. Speciellt med tanke på var Gamleby ligger, mitt i ingenstans. Att få det svaret efter så lång tid tog väck på allt mitt intresse.

Nä, jag tackade för mig och sa att jag inte vill komma på intervju om intresset att få dit en inte är större än så. Hoppas de har skärpt sig nu och inte beteer sig så illa som de gjorde, men mitt förtroende är o botten.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Narreh, Usch... den där jädrans amatörismen och oproffsigheten sprider sig som en löpeld genom hela samhället, vilket jag antar beror på bl.a skillnaden mot förr. Förr i tiden kunde du inte bli snickare om du inte hade talang och ett enormt intresse för det, men idag räcker det med att vara duktig på att plugga in fakta till prov, så kan du "bli" vad som helst. Det krävs ingen passion, talang eller engagemang idag för att bli något inom vilket område som helst. Därför blir det helt fel. Folk är ointresserade av sina jobb redan från början. Däri ligger problemet.
 

Narreh

Aktiv medlem
Narreh, Usch... den där jädrans amatörismen och oproffsigheten sprider sig som en löpeld genom hela samhället, vilket jag antar beror på bl.a skillnaden mot förr. Förr i tiden kunde du inte bli snickare om du inte hade talang och ett enormt intresse för det, men idag räcker det med att vara duktig på att plugga in fakta till prov, så kan du "bli" vad som helst. Det krävs ingen passion, talang eller engagemang idag för att bli något inom vilket område som helst. Därför blir det helt fel. Folk är ointresserade av sina jobb redan från början. Däri ligger problemet.
Jag håller med dig fullt ut, för bara några år sedan kunde jag snacka till mig "vanliga" jobb utan problem. Nu tar jag mig inte ens på intervjun då jag är en praktiker, som kanske har lätt för teori men jag orkar inte ta mig tid för det. Jag lär mig på andra sätt än på papper. Nu straffar det sig!

Det saknas många personer som gillar sitt jobb, vilken skillnad det är att komma in till en reception till exempel och möta någon som "måsta gå dit" varje dag och en som vill gå dit varje dag. Det är som natt och dag att få hjälp av respektive. Jag tror att den ansvarige som jag pratade med på Gamleby helst hade jobbat med något annat, nu vet jag inte om denne sitter kvar på sin plats. Så bli inte svskräckt att söka, ni lär märka hur ni blir bemötta :)
 

Hampusn

Aktiv medlem
Japp jag har också ansökt. Dock är jag inte helt nöjd med ansökan, så får se hur detta går!
 

JKoc

Ny medlem
Fick bekräftelse nu att ansökan kommit in! Bara att sitta och vänta nu.. Känns som det är sjuk konkurrens haha
 

OlofÅ

Ny medlem
Fick bekräftelse nu att ansökan kommit in! Bara att sitta och vänta nu.. Känns som det är sjuk konkurrens haha
Hur fick du bekräftelse? Mail?

Iallafall, lite halvt nervigt jao. Någon som vet hur konkurrensen på Gamleby är jämfört med Nordens Fotoskola på Biskops Arnö? Har sökt båda.
 

OlofÅ

Ny medlem
Såg nu att ni fått svar med mail. Så jag blev antagligen inte registrerad, damn. Var ute i sista sekunden med höhö. Nåja, kom till antagningsdagarna på Biskops Arnö iallafall!
 

JKoc

Ny medlem
Aeh jag har inte fått reda på något än, har också sökt YH. Man vill ju ha reda på något nu haha! Går runt med världens ångest. Hampus har du någon sida där du lagt upp grejer?
 

stjarnstund

Medlem
Jo, gjorde det med. Vill ändå bara gå YH på Nordens, så sökte till en ettårig för ifall jag inte kommer in där. Och nu är det reggat och klart!
Nu har jag fått svar från Gamleby om tid för intervju. Såg att du också fanns med på listan Olof och har tiden efter mig :) Mailet med information hamnade i min skräppost så jag höll på att missa det!
 

Hampusn

Aktiv medlem
Nu har jag fått svar från Gamleby om tid för intervju. Såg att du också fanns med på listan Olof och har tiden efter mig :) Mailet med information hamnade i min skräppost så jag höll på att missa det!
Vad Kul!

Själv har jag ännu inte fått något svar, men de kanske skickar ut svaren för YH senare... Eller har någon som sökt YH fått svar ang intervju?
 

stjarnstund

Medlem
Ja, riktigt kul :)

Jag skulle tro att YH tar lite längre tid att få svar från eftersom det säkert är fler sökanden dit. Håller tummarna för er!
 

Hampusn

Aktiv medlem
Fick svar idag och hade tyvärr inte kommit vidare till nästa steg. Oerhört tråkigt, men var samtidigt inte nöjd med ansökan och kommer direkt från gymnasiet så deppar inte ihop helt. Bara söka nästa år igen!

Skulle dock vara kul att få se vilka bilder ni som kom vidare ansökte med, så man vet ungefär vad de söker!
 

stjarnstund

Medlem
Usch vad trist! :/ Jag hoppas att ni får bättre besked nästa år!

Och Jakob, dina bilder var verkligen jättefina!! Riktigt konstigt att du inte tog dig vidare med dem.
 
ANNONS