Annons

Polisanmälan mot personer som fotograferat olycka

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Det var ett rätt så flummig teveinslag. Man blandar fotografering (filmning) och publicering friskt. Juristen som var med gjorde inget vidare gott intryck.

TV4 är dessutom tämligen aningslösa som inte tänker framåt och funderar på vilka konsekvenser en fällande dom kan få för journalister i framtiden. (Om det nu ens går till åtal, vilket det ju givetvis inte borde göra).
 

PeterWem

Aktiv medlem
Jag väntar tills åtal väckts eller tills det läggs ned innan jag hör mig för där igen.

Det verkar i inslaget som att dessa tre hindrat polis. I så fall bör det finnas lämpligare verktyg, men visst, att bli av med sin mobil under två månaders tid kan förstås ha en effekt det också.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Åklagaren har, trots upprepade påminnelser, inte fått utredningsmaterialet från polisen. Beslut om åtal dröjer därför.
 

Cambo

Aktiv medlem
Jag är mer oroad över personernas själsliga status än vad polis på plats beslutar. Återigen frågan, vad driver en person till att fotografera, oombedd, andra människors olycka? Vad används bilderna till. Fredagsmys med chipsskål?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Jag är mer oroad över personernas själsliga status än vad polis på plats beslutar. Återigen frågan, vad driver en person till att fotografera, oombedd, andra människors olycka? Vad används bilderna till. Fredagsmys med chipsskål?
Shutterstock, Liveleak, dagstidning. För att ge några exempel. Jag säljer till tidningar. Mina nyhetsfoton här.
 
ANNONS