Annons

Disney stänger ner National Geographic

Produkter
(logga in för att koppla)

Homy

Aktiv medlem
Mycket sorgliga nyheter! Disney som köpt upp National Geographic avskedar 80 anställda och stänger ner bl.a. min favoritplattfrom för foto Yourshot med över 1 miljon anslutna fotografer där jag hade lyckan att bli publicerad 2 ggr. Just nu säger jag bara F**k Disney!

Nyheten har slagit ner som en bomb i diskusionsforumen på Yourshot
 

Homy

Aktiv medlem
Fortfarande tyst i svenska fotonyhetsmedier

Intressant att det fortfarande efter en vecka inte nämnts ett ord trots mina upprepade tips till Fotosidan och Kamra & Bild via mejl, forum och FB. Varför detta ointresse? Såg ett inlägg idag om Fotosidan-medlemmen Cletus Nwadike som själv publicerats flera ggr av Yourshot. Undrar om han känner till nyheten. Ingen annan här som också är på Yourshot?

Här är i alla fall artiklar från andra utländska medier som varit snabbare på att plocka upp nyheten: Variety, LA Times, Petapixel, Tech Stories India, DPREVIEW, Australian Photography, SLR Lounge, Reddit, Light Stalking, DIY Photography, Nature TTL, Richard Bernabe med över 1 million följare
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag får ju säga att jag, om än inte överdrivet intresserad av just National Geographic, egentligen knappt hört talas om tjänsten innan de redigerade himlarna och elefantöronen för ett tag sedan...

Strategin att hänga upp sig på en extern tjänst, Instagram, framstår dock som något tveksam.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Jag får ju säga att jag, om än inte överdrivet intresserad av just National Geographic, egentligen knappt hört talas om tjänsten innan de redigerade himlarna och elefantöronen för ett tag sedan...

Strategin att hänga upp sig på en extern tjänst, Instagram, framstår dock som något tveksam.
Håller med. Hade det inte varit för inklippta giraffer och gamar skulle jag aldrig ha känt till sidan.
 

PMD

Aktiv medlem
Martin och Peter:

Jag gissar att det är "Your Shot" ni inte hade hört talas om förut, för National Geographic kan man väl knappast ha undgått att höra talas om?
 

Homy

Aktiv medlem
Jag får ju säga att jag, om än inte överdrivet intresserad av just National Geographic, egentligen knappt hört talas om tjänsten innan de redigerade himlarna och elefantöronen för ett tag sedan...

Strategin att hänga upp sig på en extern tjänst, Instagram, framstår dock som något tveksam.
Samtidigt känner jag själv inte till något om redigerade himlar och elefantöron på Yourshot, även om det säkert kan förekomma som på alla andra sidor. Däremot känner jag till Björn Perssons manipulation av just himlen och elefantöronen i sin berömda bild men det var i tävlingen African Geographic som så vitt jag vet inte har koppling till National Geographic och ännu mindre till NG:s Yourshot.
 
ANNONS