Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ge mej ett uppdrag i Paris!

Produkter
(logga in för att koppla)

Highweiss

Aktiv medlem
Joppe skrev:
fotografera kända saker som ingen gjort förr..

ett exempel.. frihetsgudinnan i paris, man kan nästan se (ok, kanske med lite god vilja..) en nike-swoosh under hennes fot. hur många har fotat det (utom kanske jag då..)

/J
Ja, alltså jag är ju hemma redan då... Men, jag har faktiskt en hel del bra bilder på fruhetsgudinnan! Hittade en bra plats på en av broarna längre söderut där jag fick frihetgudinnan och delar av Eiffeltornet i samma bild. Tog ltie nattbilder med stativ - en hel del hyfsade rutor faktiskt! Återkommer med smakprov...!
 

martinh

Aktiv medlem
Utan fallskärm så kan vi få ett bevis på att 300D är plastig och går sönder om man hoppar med den från t.ex Eiffeltronet.... :)
 

Highweiss

Aktiv medlem
Nåjo, go'vänner. Nu är det typ ett halvt år sen jag startade tråden. Dags att redovisa den enda bilden jag förverkligade av alla fina förslag... *rodnar lite*

Det är Ulfs Ile de cité 2004... Var ute två morrnar i gryningen men dimman hade åkt till himmlen med HCB. Så det blidde inte så mycket känsla över bilderna. Men för att nu åtminstone redovisa för en bild i ett tappert försök att rädda min ära så...

www.weissweb.com/hcb.jpg

Dessvärren ser bilden inte ens tekniskt vacker ut på webben, måste ha strulat till det i nån konvertering... f'låt! :-/ Nå, skall försöka få upp ett web-album med lite bilder any decade now. Knäppte en del trevliga bilder under resan. Ha're!

Andreas
 

Estethia

Aktiv medlem
LadyFrost skrev:
Stilla undran: Varför "ska" man inte använda displayen som sökare? Avslöjar man direkt att man är amatör då...?
hehe, jag tror inte du riktigt förstod vad han menade... vissa får en väldigt rolig hållning när dom ska titta på displayen när dom fotar, och det är mycket kul att fånga på bild.

ungefär så här:
 

Bilagor

LadyFrost

Aktiv medlem
Ah, tack. Kände mig onödigt amatörmässig en kort stund, då jag faktiskt föredrar displayen före sökaren. Mer plats...
 

Estethia

Aktiv medlem
det är nog lugnt så länge du inte har en väldigt udda hållning så fort du plåtar. ;o)
fast själv tycker jag att det förgyller det hela. oftast så kan ju motivet tycka att det ser så kul ut att han/hon/de ser rejält glada ut. och det är ju positivt. ;o)

dessutom, det finns ju faktiskt en hel del digitalkameror som inte ens har en optisk sökare, så vad skulle man annars gjort isf? ;o)
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Highweiss skrev:
Nåjo, go'vänner. Nu är det typ ett halvt år sen jag startade tråden. Dags att redovisa den enda bilden jag förverkligade av alla fina förslag... *rodnar lite*

Det är Ulfs Ile de cité 2004... Var ute två morrnar i gryningen men dimman hade åkt till himmlen med HCB. Så det blidde inte så mycket känsla över bilderna. Men för att nu åtminstone redovisa för en bild i ett tappert försök att rädda min ära så...

www.weissweb.com/hcb.jpg

Dessvärren ser bilden inte ens tekniskt vacker ut på webben, måste ha strulat till det i nån konvertering... f'låt! :-/ Nå, skall försöka få upp ett web-album med lite bilder any decade now. Knäppte en del trevliga bilder under resan. Ha're!

Andreas
Nå, nu ska vi inte vara överdrivet självkritiska. Som "uppdragsgivare" är jag mycket nöjd och "köper" bilden.
Det var ju intressant att se att bron är - som det verkar - pigg och fräsch.
Och att den inte byggts om och "förbättrats".
Undrar om den fått vara ifred för klåfingriga stadsplanerare här i landet?
Men i Paris hade man väl bara tjoat till: "Au le lantern!!" och gjort processen mycket kort med den som andats om att försöka.....
Som sagt, bilden är bra om än något stor.
Har fått ett riktigt bra bredband här nu så jag kunde se den.
Hade jag haft kvar modemet hade jag aldrig fått se den. Jag är en tålmodig man men det finns gränser.
Bra gjort Andreas - och tack!
Us
 
ANNONS