Annons
Gammal 2011-01-04, 10:59
Nitobert

hur blockera en forumavdelning?
jag är spyless på att läsa alla köpråd och vill således inte se trådar från köpråd när jag går in på forumet, men hittar inte hur/om jag kan blockera det, någon som vet bättre?
Gammal 2011-01-04, 11:01
clindh
Kodsnickare

Det går inte, det blir till att sålla med ögat.
Gammal 2011-01-04, 11:02
Nitobert

ok, då får jag ta på mig skygglapparna då :)
tackar för svaret iaf.
Gammal 2011-01-04, 11:03
Per

clindh skrev: Det går inte, det blir till att sålla med ögat.
..till dess att Fotosidan får till den funktion som utlovats i flera år.. ;)
Gammal 2011-01-04, 11:13
clindh
Kodsnickare

Forumet bygger på en standardprogramvara (vBulletin) som vi helst inte ger oss in och bygger om, då får vi problem med framtida uppgraderingar etc.

Jag vet inte vilken av de två "nya inlägg"-listorna som menas här, men man ser ju tydligt vilket forum tråden ligger i - inte är det så svårt att hoppa över? Eller är det förstasidans lilla lista som menas?
Att hoppa över och inte läsa sånt som inte intresserar är något man får göra manuellt jämt och överallt på nätet, jag ser inte varför man skulle behöva något mekaniskt filter för detta.
Gammal 2011-01-04, 11:27
Per

clindh skrev: Eller är det förstasidans lilla lista som menas?
Att hoppa över och inte läsa sånt som inte intresserar är något man får göra manuellt jämt och överallt på nätet, jag ser inte varför man skulle behöva något mekaniskt filter för detta.
Just det, det är flödet under Diskussioner på förstasidan som i alla fall jag skulle vilja kunna filtrera. Jag är så gott som aldrig inne i forum-menyerna, utan slänger ett öga på Förstasidan emellanåt - om det gick att anpassa skulle Fotosidan kännas mer personlig och tilltalande, samtidigt som jag skulle ha lättare att snappa upp de ämnen som verkligen intresserar mig i bruset. Det handlar inte om att avstå från att läsa, det får man som sagt göra ändå, utan att lättare hitta det man verkligen vill läsa.

Men det är förstås förståligt om det inte funkar med de verktyg som används. Och jag har för mig att ni förklarat nån gång varför det funkar att välja bort just "Fritt forum" (nu hittar jag inte ens den inställningen, kanske inte finns kvar?)

Senast redigerad av Per den 2011-01-04 klockan 11:32.
Gammal 2011-01-04, 12:12
clindh
Kodsnickare

Jo det finns en lista vi själva byggt - den skulle man ju kunna tänka sig att "personalisera" iofs:
http://www.fotosidan.se/forumtools/listlatest.htm

Den andra, som är bättre för att visa nytt (oläst) är forumets egen
http://www.fotosidan.se/forum/search.php?do=getnew

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:23.